Ga naar inhoud

GSO aansluiting, zijn er beperkingen???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Wij zijn van plan op het dak van ons gebouw 2-3 schotels te laten plaatsen voor een GSO aansluiting, coaxcabel wordt zeer waarschijnlik via de buitenmuren verlegd. Mijn vraag is of iemand beperkingen kent met een GSO aansluiting die men met een "gewone" Satellietaansluiting niet zou hebben? Ik denk hier aan twee LNB's, het openemn van 2 programma's met TOPFIELD 5000, beeldkwaliteit enz.???????

Geplaatst:

Er zijn helemaal géén beperkingen met GSO en zeker niet qua kwaliteit indien de installatie volgens de regels uitgevoerd wordt.

Ook geen probleem voor wie een twin tuner heeft op voorwaarde dat er 2 kabels van de GSO installatie naar zijn flat lopen (2x een identieke aanvoer van satellietsignalen dus)!

De fabrikant Johansson heeft trouwens een speciale "tool" die toelaat om toch een twin tuner van 2 afzonderlijke aanvoeren van satellietsignalen te voorzien via één bestaande coax! Ideaal dus voor mensen die de coax netjes in de muren gestopt hebben en nu géén mogelijkheid meer hebben om er een 2de bij te trekken.

Gerdy

Geplaatst:

Ok, bedankt, dus ik begrijp het goed dat met dit speciale tool van Johansson(??een bedrijf?? als mogelijk graag meer info hierover) via maar 1 coaxkabel (ipv 2) richting de digitale satelliet met twin tuner zodat men dus wel 2 programma's kan opnemen etc.?

Geplaatst:

Ben al achtergekomen betreffend johansson.... . Verder nog tips die handig zijn om te weten (zoals deze met Johansson).....???

Geplaatst:

Helemaal gelijk, dus je spreekt over .....indien de installatie volgens de regels uitgevoerd wordt".Zonder dat ik je hier vraag zeer uitgebreid op in te gaan, maar met welke regels dient een installateur bij een GSO installatie rekening te houden?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen