Ga naar inhoud

Probleem met altdvb en dvbdream op skystar 2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik ben nu enkele weken bezig met de satelliet op pc en heb allerlei programma's eens uitgeprobeerd. Ik ben begonnen met een enkele lnb,maar daar ik zowel astra als hotbird wou ontvangen heb ik me een dubbele lnb (diseq 2.0) aangeschaft. Alle programma's terug verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Het probleem dat ik nu heb is het volgend : met progdvb kan ik zowel astra als hotbird scannen en vindt hij netjes de kanalen. Bij altdvb en dvbdream scant hij perfect hotbird, maar op astra vind ik niets terug. Alleen op transponder 10832 krijg ik enkele kanalen binnen. Op alle andere niets. De schotel is met lnb 1 gericht op astra, zodat lnb 2 hotbird binnen krijgt. Als ik ga kijken met progfinder 2 geven zowel astra als hotbird signaal, maar toch lukt het me niet met de proggie's. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe. Ik vind het heel raar dat het wel lukt met progdvb en niet met de andere. Staan mijn lnb's misschien verkeerd gericht ?

Geplaatst:

met alt dvb werkt de 2.0 switch niet, met dvb dream zet je in de instellingen diseq hotbird op lnb 1 en astra op lnb 2.alleen deze instellingen werken. let wel op dat het monoblock goed gemonteerd is dus vanaf de achterkant van de schotel gezien zit de lnb voor hotbird in de houder en hangt de lnb voor astra los. de schotel moet dus met de lnb in de houder op de hotbird uitgericht staan.

skystar

Geplaatst:

Bedankt skystar,

ik zal je goede raad eens uitproberen.

greetz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen