Ga naar inhoud


popcorn recept ??


adam76

Aanbevolen berichten

weet er iemand hoe je de popcorn bereid zoals je hem in de bioscoop eet. ik ben daar al eens een tijdje naar op zoek maar is bijna niet beschreven.... ik heb het hier dan over de zoute popcorn he ... als ik die zooi maak in de olie smaakt die altijd anders. dus doe ik toch iets vergeten

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kocht in Duitsland bij een grootgrutter een popcorn machine en dat was ook geen succes. Eer dat de popcorn eruit kwam waren de mais'ies donkerbruin en had de popcorn een verbrande smaak. Het hele apparaat fikte trouwens na het 3e portie popcorn geheel af.

 

Daarna een scheutje olie in de pan, laag vuurtje eronder (niet te heet, niet te koud) en de mais erin. Bijna 100% resultaat. Direct vanuit de pan bestrooien met zout, of wellicht in de pan tijdens het process.

ZOETE popcorn zou ik geen suiker IN de pan toevoegen want dan kun je je anti-aanbaklaag gelijk vaarwel zeggen.

 

Maar vooralsnog is het een hoop gedoe en heb je een flauw product over. In de zaak hebben we puntzakken popcorn die in Nijmegen gemaakt worden en die is werkelijk van een superieure kwaliteit ! Never tasted something better....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arachide olie gebruiken (van noten gemaakt). Ik kan me voorstellen dat de olijfolie-lucht niet echt popcorn bevorderend is ;-)

 

Tevens is het zaak om HEEL WEINIG olie te gebruiken, kan zelfs zonder...

In het geval van zoute popcorn zou dat geen probleem moeten zijn. Bij zoete is het anders, de suiker blijft dan niet hangen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...