Ga naar inhoud


Software Update Rebox-tuner: PAS OP!!!


Bink

Aanbevolen berichten

Hallo allen!!

 

Er is een software-update in de lucht voor de Rebox-tuners.

Maar PAS OP VOORDAT JE DEZE DOWNLOAD!!!

 

Verbeteringen zijn:

-sneller zappen

-zenderlijst automatisch op volgorde

-ontvangst-meter zichtbaar in info-balk.

 

MAARRRRR....

 

Je zit met deze nieuwe software helemaal vast aan de zenderlijst van Digitenne.

Je kan NIET meer de volgorde veranderen.

 

Dus: je bent gewaarschuwd.

 

Ik heb er spijt van dat ik 'm ingeladen heb!!!!

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onzin!. Na de update gewoo even teruggaan naar de fabrieksinstellingen en opnieuw een zenderscan doen. Daarna kun je gewoon je éigen lijst maken. (Overigens zie ik buiten het SW icoontje geen wijzigingen)...Maar goed...Reboxje doet het verder prima....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das heeeeeel apart...

Ik weet niet welke update jij hebt binnengehaald, maar dat is dus blijkbaar een andere dan die ik gisteravond (6 okt) heb gedownload.

 

Dan is je zenderlijst ECHT geblokkeerd. Het woordje "BEWEEG" in het zendermenu, kun je niet meer benaderen.

En ik zie toch echt een signaal-indicator rechts naast de info balk...

 

Staan, bij het inladen van de zenders, de kanalen ook direct op volgorde? Of niet?

Zo niet, dan heb je niet de laatste software binnen, of Digitenne heeft 'm al weer uit de lucht gehaald.

 

Meld me je ervaringen nog even!!

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is leuk!! Zette hem vanavond nog eens aan. Staat wederom SW in de infobalk...Ik weer updaten..Sta nu op S/W 1.35 (weet de vorige niet). Bj een zenderscan ziet ie wel 17 keer dezelfde zenders!! Daarna opgeslagen. In inderdaad!! Beweeg is niet meer benaderbaar (niet dat ik het erg vind, maar het is wel errug Canal Plus). Ook beginnen de radiostations plots met 0101 i.p.v. 0001 etc... Mwaahh. Beetje raar dus...Overigens zapt 'ie geen moer sneller als voorheen..Die S/R meter vind ik wel leuk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

LCN....Hmmmmm, nee. Die optie heb ik in de Rebox nog nooit kunnen vinden...

Blijft wel wazig dat hij minstens 17 keer steeds dezelfde zenders vind tijdens de voortgangsindicator...Hij slaat de zenders overigens wel prima op dus niet dubbel of zo......P.S. Kon dat signaalindicator thingy nou niet een beetje mooier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het opnieuw inscannen van de kanalen slaat hij hier trouwens eurosport en regio tv1 (Utrecht) op onder 1000 en 1001,

terwijl hij ze trouwens op moet slaan onder 18 en 22 en geeft ook 18 en 22 niet weer in de kanalen lijst, dit is gedaan na de ontvanger naar fabrieks instellingen te zetten.

Dus helemaal bugvrij is deze versie niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een antwoord op alle bovenstaande vragen:

 

1 - JA je kan nog steeds meerdere Regio-zenders in je lijst krijgen. Na het automatisch inlezen van kanalen, nog even handmatig de kanalen 23 (regio Utrecht) of 33 (regio NoordHolland) inlezen. Dan komen de EXTRA Regiozenders gewoon onderaan in je lijst te staan.

 

2 - Die extra zenders waar ik het net over had, komen inderdaad op plekje 1000 en 1001 etc. Je kunt die NIET verplaatsen, aangezien het verplaatsen is uitgeschakeld in de nieuwe versie.

 

3 - Dat er bij het handmatig inlezen van kanalen opnieuw een Eurosportje bij komt, klopt wel en is geen bug. Ik zal dat proberen uit te leggen:

 

De nieuwe software werkt namelijk als volgt: er wordt door de tuner nu gekeken naar HET STERKSTE netwerk. Door de steeds beter wordende dekking krijgt Digitenne steeds meer masten, en kun je dus in je huis steeds vaker het signaal van meerdere masten oppikken. De Rebox pakt met de nieuwe software nu automatisch het sterkste netwerk. Dat is zeker een verbetering.

Je ziet tijdens het inladen van kanalen dan ook heel veel zenders meerdere malen langskomen. Dat zijn kanalen die je tuner van andere masten oppikt. Hij selecteert nu zelf welke kanalen hij wel moet opslaan (van de sterkste mast) en welke niet worden opgeslagen (van de zwakkere, verder staande masten).

Ga je nu handmatig nogmaals zenders inladen, dan komen die kanalen die zwakker waren ALSNOG in je lijstje erbij.

 

Dat is zo'n beetje wat er veranderd is.

 

4 - Inderdaad is LCN niet aan / uit te zetten op de Rebox. Zou dat wel kunnen, dan kon je inderdaad de zenders weer zelf kunnen aanpassen. Helaas kan dat niet. Ofwel: je kan vanaf nu NOOIT meer je zenders in je eigen volgorde opslaan.

Ook het bewerken met een Settings-Editor van je kanalenlijst op de PC, en die dan terugzetten, zal niet helpen.

 

Ik ben dan ook blij dat ik de ouwe software er in heb, al vond ik de signaalmeter wel erg geinig.

 

Groeten

Bink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik heb Digitenne ge-emaild en de vraag gesteld of de zenderlijst kan worden aangepast. Dit is het antwoord:

 

Geachte heer,

 

Wij hebben onderstaand e-mail bericht in goede orde ontvangen.

 

Om de zenders in uw volgorde te krijgen dient u de volgende stappen te doorlopen:

 

* druk menu toets in

* Selecteer "Gebruikers Voorkeur" en druk op OK

* Selecteer "Favoriete Kanalen" en druk op OK

In dit menu kunt u 3 favorietenlijsten aanmaken,zorg dat overal

een vinkje voor staat.Als alle kanalen geselecteerd zijn verlaat u het

menu door op EXIT te drukken.

 

"Wilt u de veranderingen opslaan"

 

*Selecteer "Ja en druk op OK

*Selecteer "Bewerk Kanalen" en druk op OK

 

Door de FAV toets in te drukken kan de favorietenlijst geselecteerd

worden.In dit menu is het wel mogelijk om "Beweeg" te selecteren en

vervolgens een eigen volgorde aan de zenders te geven.

Als de gewenste volgorde is aangemaakt verlaat men het menu door op

EXIT te drukken.

 

Er volgt nu de vraag "Wilt u de veranderingen opslaan"

 

*Selecteer "JA" en druk op OK

 

U kunt het menu verlaten door op de "EXIT toets de drukken.U bekijkt

de televisiezenders dan via u favorietenlijst, in de door u gewenste volgorde.

Dit kunt u herkennen aan het gekleurde plaatje van 3 poppetjes rechtsboven in de

informatiebalk.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

Kan iemand dit bevestigen? Of kan ik beter gewoon de oude software erin laten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Martijntje,

 

Leuk.. maar dat gaat dus niet over je zenderlijst, maar over een FAVORIETEN-lijst. Je zenderlijst blijft hetzelfde.

 

En zappen in een favorietenlijst is lastig. Je zapt altijd in je gewone zenderlijst....

 

Mijn tip: gewoon de oude software houden. De nieuwe voegt niets goeds toe (alleen de NOW/NEXT-info in beeld).

Mocht je je toch niet kunnen beheersen, en de nieuwe erin zetten, en je hebt spijt....

 

dan wil ik tegen vergoeding 'm wel weer terugpatchen.

 

Groet

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...