Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een hele mooie programma ook om op te nemen in mpeg2 formaat, maar de bitrate is wel behoorlijk laag nl. 2-3 Mb/s, een goede kwaliteit van 6-8 Mb/s zou veel beter zijn (DVD kwaliteit), is er een mogelijkheid om de bitrate te verhogen bij opnames.De bitrate bij het kijken is wel hoog alleen bij het opnemen niet.

BVD

Geplaatst:

Lijkt me niet zinvol, voor zover ik weet schrijft hij 1-op-1 de stream naar je hardeschijf, gloof dat de zender uit het nl pakket gewoon bagger zijn (lage bitrates)

Geplaatst:

Met de originele software van mijn pinnacle kaart is het mogelijk om te kiezen uit verschilende bitrates, met dream niet. Wat ik met dream opneem is niet van dezelfde kwaliteit dus er is verlies (te lage bitrate)echt lager dan wat die uitzendt.Is er misschien een tool om de bitrate instelling te kunnen kiezen.

BVD

Geplaatst:

Digitale uitzendingen worden uitgezonden in het MPEG2 video formaat met een door de provider gekozen bitrate. Dit is bij de nederlandse zenders volgens mij inderdaad zo rond de 2-3MBit/sec. Als je met andere software een hogere bitrate kan schrijven zou dat eigenlijk enkelt betekenen dat die software de MPEG stream hercodeerd naar een hogere bitrate maar omdat je bron bitrate lager is heeft dit eigenlijk helemaal geen zin. Het wordt nooit beter dan de bron!

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen