Ga naar inhoud


sateliet instellen


Gast bambie

Aanbevolen berichten

Hallo Dreambox luitjes.

Is er soms iemand die mij opweg kan helpen .Hoe ik met de rotor de satelieten kan instellen.Ik ben aleen heletijd bezig maar ik kom maar niet verder.Zou er iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen. Ik heb er nu 4 satelieten instaan nl: astra-hotbird - sirus - thor maar ik wilde graag erobird er bij hebben,maar ik krijg het niet voor elkaar.Ben begonnen met Menu - Setup - Service zoeken - Rotor instellingen en verder weet ik het niet.zou iemand mij uitleg kunnen geven hoe ik het verder moet doen.

Peter uit Delfzijl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Bambie,

 

Je kunt de satelieten op een vrij gemakkelijke manier erin zetten. Heb je in de rotorinstellingen de goto functie wel aan gezet? Doe dan dit eerst.

Daarna ga je achter de pc zitten en zoekt de settings op van pet123 of van joske ( is wel te vinden met google en staan ook op: www.dreamboxworld.com )

Daarna ontzip je deze settings en zet deze settings in een tijdelijke map.

Daarna gebruik je dreamboxedit 1.80 ( de nieuwste versie, is ook te downloaden bij dreamboxworld)

Je zet de settings goed in dit programma ( IP nummer e.d.)

Daarna laad je de settings in dit progje en ftp deze settings dan naar de dreambox, niet vergeten om daarna ook in dit progje op deze te drukken: herlaad settings op dreambox (reload settings dreambox).

Nu moet dan alle satelieten in de dreambox staan met hun positie. Dus dan kun je gaan zappen om dit te controleren.

Er is wel een voorwaarde: je schotel met rotor moet wel goed afgesteld staan, en je rotor moet wel de goto functie aan kunnen.(USALS)

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er even van uitgaand dat je geen usuals hebt, je gaat naar rotorinstellingen, toevoegen voort het positienummer en plaats in, gaat naar volgende, voert een transponder in die geldig is op die satteliet, laat de rotor draaien tot je een lock krijgt en stelt hem dan zo in dat signaal optimaal is. Vervolgens opslaan en transponderscan doen en je bent klaar.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hollemmmans bedankt het is gelukt.

Want als je iets in de Duitse of Engelse taal heb en je begrijpt het niet met je 66 jaar dan kom je er ook niet uit.zoals de persoon hier onder schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...