Gast Geplaatst: 7 oktober 2004 Geplaatst: 7 oktober 2004 Mijn ouders wonen in een 2 jaar oude wijk in Wijchen (bij Nijmegen). Volgens de postcodecheck van KPN is het opm technische redenen niet mogelijk een ADSL aansluiting te realiseren. Het toeval wil dat als ik in dezelfde wijk ongeveer 50 meter verderop zou wonen (straat om de hoek) dan is het wel mogelijk. Kan iemand mij uitleggen waar dit mee te maken heeft? Ik zie hier het verschil niet in. Alvast bedankt voor jullie antwoord
Janneman Geplaatst: 7 oktober 2004 Geplaatst: 7 oktober 2004 Zou kunnen zijn dat er daar wellicht glas in de grond ligt: adsl niet leverbaar of dat die 50 meter net over de max grens van KPN gaat: niet leverbaar of dat je zelfs op een andere centrale zit dan 50 meter verderop. (dan ook teveel afstand, of het netwerk komt niet in die centrale, al lijkt me dat laatste sterk aangezien het van KPN is ...) Kan dus diverse oorzaken hebben.
Gast Geplaatst: 7 oktober 2004 Geplaatst: 7 oktober 2004 ok, dank je voor de uitleg. zal ze wel naar de KPN sturen. Wellicht dat de check nog niet helemaal up to date is. Groet
Janneman Geplaatst: 7 oktober 2004 Geplaatst: 7 oktober 2004 Denk dat de check wel up tot date is hoor. Ik stuur je een PM (postcode e.d.)
Gast Geplaatst: 7 oktober 2004 Geplaatst: 7 oktober 2004 Janneman, Dank je. zal er eens naar kijken groet
Gast Geplaatst: 7 oktober 2004 Geplaatst: 7 oktober 2004 Janneman, En ik maar denken dat het juist met glas een heel stuk makkelijker zou moeten zijn. Bedankt voor alle moeite. Groet
EL PIÑO Geplaatst: 7 oktober 2004 Geplaatst: 7 oktober 2004 En ik maar denken dat het juist met glas een heel stuk makkelijker zou moeten zijn. Als je een beetje logisch nadenkt begrijp je van niet. ADSL kan niet en nooit over glasvezel omdat ze van de extra (koper)draden in een telefoonlijn gebruikmaken.. Als het er wordt geleverd (waarschijnlijk niet) is internet via FttH misschien een optie? Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Big fellow Geplaatst: 7 oktober 2004 Geplaatst: 7 oktober 2004 Citaat: Als je een beetje logisch nadenkt begrijp je van niet. ADSL kan niet en nooit over glasvezel omdat ze van de extra (koper)draden in een telefoonlijn gebruikmaken.. Ik heb logisch nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ADSL over dezelfde touwtjes gaat als mijn telefoon aansluiting. Geen extra touwtjes in gebruik hier..... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Inca Geplaatst: 12 oktober 2004 Geplaatst: 12 oktober 2004 Citaat: En ik maar denken dat het juist met glas een heel stuk makkelijker zou moeten zijn. Als je een beetje logisch nadenkt begrijp je van niet. ADSL kan niet en nooit over glasvezel omdat ze van de extra (koper)draden in een telefoonlijn gebruikmaken.. Als het er wordt geleverd (waarschijnlijk niet) is internet via FttH misschien een optie? De opmerking van Tweety is natuurlijk volkomen terecht! Als er wel glas gelegd word tot in huis, waarom zorgt men dan niet voor een mogelijkheid tot internetten over glas?
Janneman Geplaatst: 12 oktober 2004 Geplaatst: 12 oktober 2004 Hmmm vraag me af of dat glas in dergelijke gevallen wel in huis komt. Denk eerder dat er in een of ander verdeelstation het glas binnenkomt en het dan via koper naar de huizen gaat. Misschien ook niet hoor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen