Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Het betreft een Philips 28PT4512 Televisie.

Het probleem dat zich voordoet is het volgende. De tuner postitioneert zich niet correct. Daarmee bedoel ik dat als men de TV aan zet op bv kanaal 1, krijg ik wel beeld en geluid, maar heel slecht, net of het kanaal op de TV niet goed geprogrammeerd is. Zapt men een aantal keer (kan varieren van 2 tot 50 keer) heen en weer, dan komt dit uiteindelijk wel eens goed. Eenmaal je dan weer zapt is de boel weer om zeep.

Wat ik wel al ontdekt heb is dat het nog het snelste werkt om gewoon in het menu manueel de zender te gaan fine-tunen. Begint men echter daarna weer te zappen is het weer foute boel.

HEeft er iemand een ID?

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Tv gisteren eindelijk opengegooid, was de horizontale syncro die ietwat verlopen was. Probleem is dus opgelost.

P.S. Heeft deze TV een service menu, en zo ja, hoe raak ik erin?

• 4 weken later...
Geplaatst:

Zit hier met een 28PT4503 te kijken die hetzelfde doet. Waar zit die horizontale syncro?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Deze zit op het kleinsignaal print (linker verticale print), in de buurt van het middenfrequent IC TDA8366. Voor de duidelijkheid "horizontale syncro" zoals jij het noemt is gewoon een spoel met een kern die je afregeld. In vaktaal is de de "38.9 Mhz spoel"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen