Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Harfddisk op Nokia 9500 aansluiten?


Gast

Aanbevolen berichten

Heb hier nog een 20 Gb. scsi harde schijf liggen,kan ik die op m'n Nokia 9500 aansluiten en dan evt. films opnemen?\

 

Zoja hoe sluit ik dit aan , en hoe kan ik opnemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

een scsi harddisk op een mm9500 neemt alleen geluid op.je kan hem gewoon aan je nokia hangen.je moet de harddisk alleen formateren met FAT16.hoger werkt niet.en niet alle HD's werken,maar dit moet je proef-ondervindelijk uitproberen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de voeding kan je een gewone 'PC' voeding gebruiken waarvan je enkel de 'HDD' connector aansluit (12V 5V en GND). Of het nu een externe of interne HDD is maakt niets uit.

Als ik me nog goed herinner kan je inderdaad enkel geluid afspelen via je nokia, maar mijn experimenten met SCSI op nokia zijn weer een paar jaar geleden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gesynchroniseerd audio en video opnemen kan alleen op een disk die in je PC zit. Je sluit je nokia dus op de SCSI controller in je PC aan. Wel de termination van de SCSI kaart disabelen. Je heb dan DVB recorder nodig van R2 D2.

Hier vind je Heel veel handige nokia utilities

 

Groeten Twel12

 

<small>[ 23-04-2002, 20:07: Bericht gewijzigd door: twel12 ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks hier kan ik wat mee !

 

Nu alleen nog ff weten hoelang een Scsi kabel mag zijn maximaal, anders moet ik de intvanger wat dichter bij de computer zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik hier een scsi kabel van 12 meter en die werkt gewoon goed tussen mm95500 en adaptec 2940 scsi kaart in mijn pc. Zou mij niet verbazen wanneer 20 meter ook nog werkt.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...