Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tsja zo post je nooit en in het forum en zo post je twee vragen per week, maar goed smile.gif:

Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn printer nauwelijks of geen zwart meer print. Is ongeveer sinds juli zo, maar toen begon het met slechts sporen van minder dikgedrukt zwart tussendoor, vanaf augustus is hij slechts halve pagina's meer gaan printen, daarna werd het slecht of helemaal niets. Sinds een weekje of 3 wordt er helemaa geen zwart meer geprint, ik dacht dat de cartridge simpelweg op was en heb dus een nieuwe gekocht: helaas dat mocht niet baten zwart werkt nog steeds niet.

Ik heb de printer vanzelfsprekend al enkele keren 'softwarematig' proberen schoon te maken, maar dat mocht niet helpen. Verder is er weinig aan te doen. Het gaat namelijk om een Lexmark Z603, en daar zitten de spuitmondjes niet op de cartridge en ik denk dat hem daar het probleem zit. Weinig aan te doen dus voor mezelf.

Vandaar mijn vraag: heeft één van jullie een idee wat het verder zou kunnen zijn, en wat ik verder zou kunnen proberen om op te lossen of kan ik hem beter gewoon morgen meenemen naar de winkel? Er zit namelijk nog een paar dagen garantie op wink.gif.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Hier ben ik het mee eens, mijn Epson heeft hetzelfde probleem en kan gewoon in de kliko.

Snel garantie claimen.

Rik

Citaat:
Her kunnen verstopte spuitmondjes zijn, kabelbreuk naar printkop of software probleem. In alle gevallen kun je daar zelf niets aan doen.

Dus als er mog garantie opzit zou ik hem wegbrengen.

Geplaatst:
Citaat:
Her kunnen verstopte spuitmondjes zijn, kabelbreuk naar printkop of software probleem. In alle gevallen kun je daar zelf niets aan doen.

De eerste twee had ik zelf dus al gedacht, zo'n kabelbreuk (weet niet meer of dat ook naar de kop was) heb ik namelijk met mijn allereerste kleurenprinter gehad en dat valt idd niet te fixen. Wat de spuitmondjes betreft is het jammer dat die niet op de cartridges zitten zoals bij Canon tegenwoordig het geval is.

Dus als er mog garantie opzit zou ik hem wegbrengen.

Dat zal ik dan maar gaan doen smile.gif

Geplaatst:

Even voor wie nog geinteresseerd is: volgens de winkelier waren het ook de spuitmondjes. Jammer genoeg kon hij hem niet terugnemen: ik moest Lexmark maar bellen of mailen en hem of afspraak terugsturen..

Geplaatst:

Als het de spuitmondjes zijn is er nog hoop dit te repareren smile.gif

Het hangt er echter vanaf of je zelf de spuitmondjes uit je printer gesleuteld krijgt. Zo ja, dan in melk zetten. In melk zitten namelijk beestjes die inkt opeten. Een paar dagen de melk verversen en dan goed schoonmaken en misschien doet ie het weer. Ik heb het nooit met printers geprobeerd maar bij teken pennen werkt het goed.

Dreambox 7000, 80 Gig HD, Pli, Visiosat BiSatellite, astra 1, 2, 3 en hotbird (en een DM800HD in aantocht)

Geplaatst:

Bedankt voor je tip Corné, maar het is niet meer nodig. Ik heb vandaag naar Lexmark gebeld, en ik krijg een nieuwe printer toegestuurd.. De ouwe hoef ik niet op te sturen, dus misschien het trucje daar toch eens mee proberen, baat het niet dan schaadt het misschien wel, maar dan heb ik toch een nieuwe printer wink.gif

Geplaatst:

das heel aardig om te weten met die tekenpennen (rotring of steadler wellicht)

maar echte printer cartridges hebben een akelig giftige inkt oplossing erin zitten (met oplosmiddelen die vluchtig zijn) opdat het drOOgproces goed verloopt, denk dat je melkzuurbacterien allang de pijp aan maarten hebben gegeven voor der maar een print-nozzle open is..

de rotring inkt is daarentegen (niet gezond) maar ook weer niet giftig, kan altijd puntje aan de tong nat maken zonder akelige bijverschijnselen, BEHALVE een zwarte Tong loldev.gif

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

en ik krijg een nieuwe printer toegestuurd.. De ouwe hoef ik niet op te sturen

kijk, da's een goede after-sales devisie, f#ck RMA, meteen nieuwe apparatuur opsturen!

klasse,

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Citaat:
en ik krijg een nieuwe printer toegestuurd.. De ouwe hoef ik niet op te sturen

kijk, da's een goede after-sales devisie, f#ck RMA, meteen nieuwe apparatuur opsturen!

Het verbaasde mij ook, in positieve zin natuurlijk. Maar voor Lexmark is het goedkoper dan de oude printer op te laten sturen of op te laten halen en na te kijken, dus dat is een leuk voordeel.. Daarnaast ben ik nu de printer minder lang kwijt, UPS komt woensdag al langs als het goed is, ik heb het bij Epson anders meegemaakt: die printer ging niet meer aan, maar moest wel worden opgestuurd, vervolgens 3 weken weg en we kregen een nieuwe thuis per post.. Tsja, dan werkt dit voor alle partijen beter denk ik.

Geplaatst:

Pennetjes zijn Rotring smile.gif

Bacterien zijn niet van mij grin.gif maar als die inkt echt zo giftig is dan zullen ze wel dood gaan denk ik. De vraag wordt dan hoeveel liter melk er nodig is om het gif weg te krijgen zodat de bacterien hun (lees ons) werk kunnen gaan doen. kweetniet.gif

Hoe dan ook, een nieuwe printer is altijd makkelijker xyxthumbs.gif

Dreambox 7000, 80 Gig HD, Pli, Visiosat BiSatellite, astra 1, 2, 3 en hotbird (en een DM800HD in aantocht)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen