Gast Geplaatst: 9 oktober 2004 Geplaatst: 9 oktober 2004 Hallo; Ik heb vragen, over de geheugen module voor compaq presario 4550 (233-mhz AMD K6''mmx.)Er zit 48 mb werkgeheugen in, Mijn vraag is;Kan ik een geheugen module van 128 of 256 MB plaatsen, volgens het boekje van compaq is het,een(pc-100) Wat ik heb kunnen zien is er een module,van 48 mb.of niet? Bedankt alvast. Greot.. Fakir.
Gast Geplaatst: 9 oktober 2004 Geplaatst: 9 oktober 2004 Voor als het GEEN laptop is!!! PC-100 is de "snelheid". Let dus op dat je er ook weer PC-100 geheugen in doet 2x 128mb bijvoorbeeld. In de meeste pc`s kan ook PC-133, maar die mag je niet combineren met PC-100. Dat loopt meestal niet lekker. 2x 128mb vind ik het lekkerst lopen. Grtz, Steven
Pionewbie Geplaatst: 9 oktober 2004 Geplaatst: 9 oktober 2004 Die compaq presario 4550 (233-mhz AMD K6''mmx.) is weer eens zo'n raar gevalletje. Er zit standaard 16 MB vast op het moederbord en dan heeft hij een memoryslot waar standaard een 32 MB geheugenmodule inzit. Totaal 48 MB dus. Ik heb nergens kunnen vinden hoeveel er in kan, er wordt er alleen maar gesproken over 48 MB totaal. Voor zo'n machine moet je contact opnemen met Compaq of met een speciale geheugen leverancier (bv Kingston), die kunnen aan de hand van het type en serienummer vaststellen welk geheugen en hoeveel er in kan. Vooral geheugen besteld bij Compaq is duur. Mijn advies. Neem die pc en handleiding mee naar een fatsoelijke (kleine) pc handelaar en vraag of hij wil proberen of 256 of anders 128 MB PC100 geheugen hierin wil werken.
Gast Geplaatst: 9 oktober 2004 Geplaatst: 9 oktober 2004 Hallo; Het is een gewonen pc, geen laptop, ik kan dus 2 keer 128 sdram geheugen plaatsen,het zou ook 2 + 64 mb ook kunnen toch, er zit een 4, gb, hd, in, Ik ben blij, met wat ik weet; Groet.. Fakir.
Gast Geplaatst: 9 oktober 2004 Geplaatst: 9 oktober 2004 Hallo.Pionewbie, Het word een ander verhaal,ik kan wel naar zo een pc zaak gaan, een pc zaak wil wel aan je verdienen, dat mag ook,maar wij moeten wel verder hobyen toch, Groet.. Fakir.
Gast Geplaatst: 9 oktober 2004 Geplaatst: 9 oktober 2004 Heb je thuis nog geheugen liggen dan,anders zal je het ergens moeten kopen meestal vragen ze geen geld voor het er in zetten, dus ik zou het advies van @Pionewbie gewoon opvolgen. Groetjes
Gast Geplaatst: 9 oktober 2004 Geplaatst: 9 oktober 2004 Bedankt jongen's; Ik heb een website gevonden, waar ze geheugen modulen aanbieden, voor de presario 4550 is meer geheugen niet mogelijk, (maximum geheugen is 48 mb,)of het echt zo is,wie weet; ik ga informeren bij de pc winkel of er iets mogelijk is, Groet.. Fakir.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen