Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo satters,

Ik heb twee vragen, normaal gesproken als ik myn computer opstart, gaat die naar desktop en vanuit daar kan ik andere programmas openen maar dat doe die niet meer want hij open gelijk de c:\ drive. hoe kan ik deze instellen dat windows gelijk naar desktop gaat. 2e vraag is. Mijn internet pagina stond standaard op " Startpagina " en nu staat ie op " Google " geprobeerd te venanderen bij Configuratiescherm / internet optie maar dat gaat niet want de balk is niet geactiveerd. De google zit vast gebakken aan de balk.. Hoe kan ik die deactiveren zodat ik de Startpagina als opstaart pagina kan intoetsen.

Ik werk met Win98se. Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn anders hoor ik het wel..

alvast bedankt,

Geplaatst:

Wat bedoel je precies dat de pc met opstarten meteen de C drive opent? Dat Windows Explorer wordt geopend? In dat geval zou je moeten kijken in je opstart menu, of daar de W Explorer staat. Zo ja, verwijderen en het wordt niet meer gestart. Zo niet, dan zal het waarschijnlijk in de registry staan. Dit kun je controleren door via Start-Uitvoeren en dan MSCONFIG intypen. In het laatste tabblad 'opstarten' kun je zien wat er allemaal gestart wordt wordt, misschien dat daar iets tussen staat.

Voor je startpagina moet je waarschijnlijk ook in de registry zijn, als je het via internet-opties niet aan kan passen. Ga naar Start-Uitvoeren en typ regedit. Ga dan naar: HKEY_Current_User-Software-Microsft-Internet Explorer-Main. Daar staat de sleutel Start Page. Verander die naar de pagina die je wil hebben.

Laat maar weten of dit werkt of niet.

De Voet

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.