Ga naar inhoud

problemen monoblock...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds een aantal tips vorige week heb ik een monoblock gekocht en gemonteerd.Tot zover alles ok.....

Echter..met de linker LNB in de houder (vanachter de schotel,kijkend naar de frontzijde van de LNB)heb ik bij een instelling van DisecqA beeld op de astra sat en niet op de hotbird.Zet ik de disecq op B (wat mijn zoektocht heeft opgeleverd en dus zou moeten)heb ik geen beeld op astra en geen beeld op hotbird.Zet ik de rechter LNB in de houder heb ik nergens beeld!!!????@@#@!@?

Kortom ik snap er niks van ...wie weet wat te doen,om op beide sats beeld te krijgen?

Alvast bedankt voor evt tips.

Basskie

• Moderator
Geplaatst:

denk dat je schotel niet goed is uitgericht.de verkeerde sat op de lnb.je moet eerst 1 LNB aansluiten en op de daarvoor betreffende sat uitrichten.als je achter de schotel staat moet rechts de astra zijn en links de hotbird.maar denk dat deze vraag beter in schotelpark thuishoort.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

1) als je achter de schotel staat wordt de monobloc met de linker lnb-hals in de houder geplaatst.

2) de schotel wordt uitgericht op Hotbird. Hotbird wordt dus ontvangen via de linker lnb, deze die in de lnb houder zit.

3) normaal gezien hebben de meeste monoblocs "hotbird" als "default"; dit wil zeggen dat de diseqc instellingen in de receiver moeten zijn als volgt: hotbird 1 of A en astra 2 of B. Er bestaan echter ook monoblocs (niet zo veel) waarbij de instellingen net andersom moeten zijn. Het spijtige is dat heel weinig monoblocs op het etiket vermelden welke satelliet als "default" (1 of A) ingesteld is. Bij twijfel moet je dus beide instellingen proberen!

4) wat je al een stuk vooruit kan helpen is, wanneer je beeld hebt op één satelliet, controleren of de juiste lnb wel de juiste satelliet ontvangt: hou daarvoor je hand voor één lnb om te controleren welke lnb welke satelliet nu ontvangt.

5) lijkt alles logisch maar je blijft maar één satelliet ontvangen moet je gaan denken aan een defecte monobloc. Met goede afstelapparatuur is dat onmiddelijk te controleren. Zonder kun je alleen maar met een andere monobloc proberen...

Gerdy

Geplaatst:

Hallo, hierbij een aanvullende vraag voor mijn situatie

Ik heb een monoblock in combinatie met skystar2

instellingen zijn:

simple A, simple B, pos A-Opt A, Pos A - Opt B, Pos B opt A, Pos B opt B

hoe moet ik astra 19,2 en hotbird instellen

bij hotbird krijg een slecht signaal en geen beeld, astra is prima

Geplaatst:

welk programma gebruik je niet ieder programma is geschikt voor 2.0 aansturing.

skystar

Geplaatst:

is er geen optie pos 1 opt a af iets dergelijks.

skystar

Geplaatst:

Helaas niet. wel als ik het setup prog van DVB Viewer gebruik (Set4pc)

Daar kan ik de reeds vermelde waarden instellen

Geplaatst:

dan zul je misschien een ander programma moeten kiezen of anders de optie 1.0 gebruiken met hotbird als 1 en astra als 2.

skystar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen