Gast Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Goeiedag allemaal, Wie kan mij uitleggen hoe ik 3 satellieten moet instellen op een schotel, ik heb zaterdag een diseq switch voor 4 lnb's gekocht en een multi-feed houder, ik wil graag thor, astra 19 en hotbird tegelijk ontvangen. ik weet dat astra en hotbird naast elkaar zitten , maar welke kant zit thor eigenlijk rechts of links van de astra ? Hotbird instellen lukt wel maar de rest nog erbij..... Groeten, Muslum
Boelo Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Thor zit op 0.8 graden west Ik weet niet wat voor schotel je hebt, maar ik denk dat het niet gaat op 1 schotel. Thor zit,als je achter de schotel gaat staan er een stuk rechts van. Dus je linker lnb moet een behoorlijk stuk naar links. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 bedankt voor je reactie, ik heb een schotel van ongeveer 85 cm of 90 cm. Dus als ik het goed heb begrepen , krijg je eerst hotbird 13 aan de rechterkant heb je dan astra 19 en helemaal rechts thor (dit allemaal vanuit de achterkant van de schotel bekeken).
Barabas Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Citaat: Goeiedag allemaal, Wie kan mij uitleggen hoe ik 3 satellieten moet instellen op een schotel, ik heb zaterdag een diseq switch voor 4 lnb's gekocht en een multi-feed houder, ik wil graag thor, astra 19 en hotbird tegelijk ontvangen. ik weet dat astra en hotbird naast elkaar zitten , maar welke kant zit thor eigenlijk rechts of links van de astra ? Hotbird instellen lukt wel maar de rest nog erbij..... Groeten, Muslum Ik denk dat je er beter een schotel naast kunt plaatsen voor Thor. Mogelijk dat je deze tweede schotel ook met twee LNB's (+Sirius 5gr Oost) kunt uitvoeren. Dat zeg ik... lezen!
Boelo Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Even een plaatje geleend en bewerkt ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Het gaat mij voornamelijk om de kiosk kanalen op de Thor, Siruis kijk ik toch niet. Maar is het nou wel of niet mogelijk om hotbird/astra en Thor op 1 schotel van +/-90cm met multi-feed houder en 3x lnb te bekijken ?
Gast Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Bij multifeed plaatsing geldt de weerkaatsing. Als je achter de schotel staat en je hebt bijvoorbeeld een LNB op de Hotbird 13 graden oost uitgericht, dan is bijvoorbeeld de Astra 1 op 19,2 graden oost meer naar links. Maar omdat je meer LNB's op één schotel plaatst, komt de LNB voor de Astra 1 rechts van die van de Hotbird. Dus bij het plaatsen voor meerdere LNB's op één schotel is het zo dat gezien van achter de schotel: Hoe hoger het aantal graden oost, des te meer naar rechts de LNB's gehangen moeten worden. Dus eigenlijk tegenovergesteld bij een enkele schotel met een enkele LNB.
Boelo Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Ik denk zelf van niet. Er gaat teveel signaal verloren,bij helder weer zou het misschien wel goed gaan,maar met een beetje regen zal het beeld direct bevriezen. Gewoon proberen. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Barabas Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Citaat: Het gaat mij voornamelijk om de kiosk kanalen op de Thor, Siruis kijk ik toch niet. Maar is het nou wel of niet mogelijk om hotbird/astra en Thor op 1 schotel van +/-90cm met multi-feed houder en 3x lnb te bekijken ? Als je kijkt naar de footprint van Thor dan zul je tot de conclusie komen dat het een twijfel geval is. De footprint gaat er nl vanuit dat de LNB precies in het brandpunt van de schotel zit. Ik zou persoonlijk een tweede schotel bijzetten! Dit voorkomt vroegtijdig wegvallen van beelden zodra het ook maar iets gaat regenen. Dat zeg ik... lezen!
Fleetwood Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Het is van achter de schotel gezien. vanaf rechts..astra19-hotbird13-thor1w. ik heb er zelfs nog sirius5 tussen zitten, op een 88 cm schotel en heb goed beeld, op alle satallieten Groetzels Fleetwood.....
branco Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Ik heb hier 4 satellieten op een 88cm triax ( astar 1en2, hotbird en sirius) en dat gaat heel goed. En dit is 23 graden verschil tussen sirius en astra 2. Astra 1 en thor is maar 20 graden. Het enige nadeel wat jij hebt is dat je astra 1 (belangrijkste denk ik) iets verder uit het midden zal moeten zetten om thor erbij te krijgen. Ik zou het gewoon proberen. succes Als het leven een breuk was, zou je hem dan vereenvoudigen?
Gast Geplaatst: 13 oktober 2004 Geplaatst: 13 oktober 2004 ik neem aan dat bij gebruik van de 4 lnb's de middelste op de hotbird (13°O) staat afgesteld. ik probeer te achterhalen of iemand een ArchSat Elliptical 90x75 cm (zoals ik heb) heeft en daar met 4 lnb's Astra 2, Astra 1, Hotbird en Thor mee ontvangt, groet, Ronald
branco Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Ik weet niet precies wat voor een montage mogelijkheden jij hebt, maar als je 1 lnb in het midden moet hebben is dat idd hotbird. Als het leven een breuk was, zou je hem dan vereenvoudigen?
Gast Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Ik heb gisteren de vierde lnb bijgezet om thor te kunnen ontvangen, daarvoor had ik Astra 1 & 2 + hotbird daar is de Archsat speciaal voor gemaakt, en werkt perfect, waarbij astra 1 ongeveer in het midden stond. Om de door u verlande opstelling op die schotel te krijgen moet ge inderdaad wat plak en knipselwerk doen. Ik heb nu Hotbird in het midden van de schotel staan, van voor de schotel gezien, links daarvan Astra 1 en nog een stukje verder astra 2 helemaal rechts hangt dan de lnb voor thor. Mooi is het niet, maar zo krijgt ge wel een tamelijk goed beeld op de 4 sats. Ik hoop dat ik u hiermee weer wat verder heb geholpen. Ik heb er een afbeelding van mijn huidige opstelling bijgevoegd Groetjes
Gast Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Ik heb nu 2 lnb's erop zitten eentje zit precies in het midden die is voor Hotbird en iets naar rechts zit astra (vanuit de achterkant van de schotel gezien !), ik moet alleen nog paar plugjes halen voor mijn 3e lnb die is dan voor Thor. Die komt dan helemaal aan de linkerkant van de multi-feed houder denk ik dan . De afstelling moet nog effe geperfectioneerd worden , want sommige kanalen heb ik no signal en weer bij andere kanalen zit de ontvangst op 70 % . Ik zal vanavond paar foto's maken van mijn opstelling die zal ik dan hier ook plaatsen. Bedankt allemaal voor de tips.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen