Gast Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 bawil jij hebt precies gemaakt wat ik zoek. heb je ook een ArchSat Elliptical 90x75 cm schotel? Zo ja, kun je dan zo precies mogelijk de afstanden tussen de LNB's aangeven, alvast bedankt en groet, Ronald
Gast Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Ik heb inderdaad precies dezelfde schotel als die van u. Wat ge nodig hebt is een 2 lnb houder en een drie lnb houder, ge hebt die wel al gezien, dan kunt ge meteen de astra2 (ook zeer interessant) en de thor bijhangen. Natuurlijk moet ge er dan ook een diseqcswitch 4-1 tussen hangen Ik heb wel nog wat moeten puzzelen om alles zo goed mogelijk te kunnen krijgen. Ik zet hier nog een tweede foto, als ge die wat uit vergroot kunt ge de afstand tussen de lnb's wat inschatten, want ik kan dit niet meten, de schotel hangt 4 meter hoog aan de gevel, heb alles gisteren moeten doen met een hoogtewerker. Hier zijt ge toch weeral wat mee, dacht ik Groetjes
Gast Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 bawil, kun je ook nog iets melden over je ontvangst-sterkte op de Thor. ik met m'n aparte 60 cm schoteltje krijg op kiosk-1 een signaal (of is dat kwaliteit) van 60% (philips op de + knop) groet, Ronald
Gast Geplaatst: 15 oktober 2004 Geplaatst: 15 oktober 2004 Bij mij zit dat momenteel rond de 50%, het is nu wel erg betrokken na een forse regenbui, ik denk om thor probleemloos te kunnen ontvangen dat ge beter bij een aparte schotel blijft dan, misschien kan één en ander nog wat beter worden uitgericht, maar ik twijfel of de kwaliteit die nodig is, als ge ook astra 2 wilt hebben of houden, op deze schotel kan worden gehaald. Groetjes
Theo50 Geplaatst: 15 oktober 2004 Geplaatst: 15 oktober 2004 Is draaibaar niet makkelijker i.p.v één of twee schotels waarvan de LNB's scheef op de schotel zitten. Het zappen gaat minder snel, maar ik heb ook met slecht weer goede ontvangst.(Binnen bepaalde grenzen natuurlijk.) Het signaal gaat echt met sprongen omhoog. Succes Theo50
Gast Geplaatst: 15 oktober 2004 Geplaatst: 15 oktober 2004 Meestal is een keuze voor draaibaar of vast niet eentje die je bewust neemt. In veel gevallen hebben leden (zoals ik) ooit in het begin een receiver gekocht, zonder rekening te houden met eventuele uitbreidingen. Dat is meestal net die overgang van een geïnteresseerd groentje naar een ervaren sat hobbyïst. Toevallig dat ik ooit een Philips DSR2000 heb gekocht en die bleek achteraf Diseqc 1.1 aan boord te hebben. Dus dat je dan overschakelt naar draaibaar... dat doe je niet zo snel, tenzij je een aardig spaarpotje hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen