Gast Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 aangezien ik in mijn nieuwe woning geen adsl of kabel aansluiting voor internet kan krijgen, moet ik noodgedwongen een isdn aansluiting nemen (tenzie iemand een andere niet al te dure oplossing weet). Nu wil ik 2 pc's aansluiten op 1 isdn verbinding. Kan iemand mij vertellen of er isdn routers te koop zijn die niet zo duur zijn? Kan ook 2 pci isdn kaartjes nemen en de lijn splitten, maar dan heb ik niet het voordeel om een netwerkje te bouwen. Alvast bedankt voor jullie reactie
Gast Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 Kijk hier maar eens: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/313//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux Je moet gewoon een isdn router nemen vanaf ongeveer 40 euro. Zorg natuurlijk wel dat je ook 2 ethernetkaartje aanschaft als je deze nog niet in je computers hebt zitten. Via twee isdn kaartjes inbellen zou ik trouwens nooit doen, want je betaald uiteraard dubbel wanneer je beiden tegelijk gebruikt.
Ome Merde Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 is er geen WDSL/Wifi hotspot bij je in de buurt ? waar woon je ergens als ik vragen mag (postcode evt. via PM?) ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 12 oktober 2004 Geplaatst: 12 oktober 2004 goede morgen, dank je, zal me er eens op storten. het is niet de bedoeling dat er 2 pc's tegelijk op internet gaan, maar wel dat het mogelijk is om vanaf beide een verbinding tot stand te brengen en ook dat beide pc's de bestanden en printers kunnen delen. groetjes,
CorneSt Geplaatst: 12 oktober 2004 Geplaatst: 12 oktober 2004 ISDN bestaat uit twee kanalen. In de meeste ISDN kaartjes kun je aangeven op welk kanaal ze verbinding moeten maken of zelfs op allebij als je een 128K verbinding wilt hebben. Je kunt een ISDN bus structuur maken en allebij de PC's gewoon een ISDN aansluiting geven. Hoe dit moet is vast wel ergens op het web uitgelegd. Voor het printen e.d. of bestanden uitwisselen tussen je PC's zou ik gewoon een ethernetje aansluiten op bijde PC's met een hubje. Pas op, ik heb veel problemen gehad met win98 en twee netwerk aansluitingen. Als je nu PC1 op ISDN kanaal 1 zet en PC2 op ISDN kanaal 2 dan kun je zelfs met bijde PC's online zitten. Je betaald dan echter wel twee keer gesprekskosten Ook als je op 1 PC 128K opzet betaal je dubbele gesprekskosten Persoonlijk zou ik niet noodzakelijk voor ISDN gaan als je al een gewone analoge aansluiting hebt. De modems van tegenwoordig zijn 56k6 (en niet duur) en met compressie (als je provider dit ook accepteerd) kom je een heel eind. Voordeel van ISDN is dat je kunt bellen en internetten tegelijk of inderdaad met twee PC's kunt internetten zonder elkaar in de weg te zitten. Je kunt ook gewoon 1 PC aansluiten en internet sharing aan zetten. Nadeel hiervan is weer dat de PC met internet dan altijd aan moet staan. Geen ADSL op je telefoonaansluiting, dan moet je wel erg achteraf wonen lijkt me Ik hoop dat je hier wat aan hebt Dreambox 7000, 80 Gig HD, Pli, Visiosat BiSatellite, astra 1, 2, 3 en hotbird (en een DM800HD in aantocht)
Gast Geplaatst: 12 oktober 2004 Geplaatst: 12 oktober 2004 hallo CorneST, het is wellicht de beste en goedkoopste oplossing om 2 isdn kaartjes aan te schaffen en inderdaad iedere pc een ander isdn kanaal te laten gebruiken. adsl is niet beschikbaar omdat in de wijk waar ik woon (net 2 jaar oud) glasvezel in de grond ligt. ook via de kabel is het niet mogelijk. groetjes
Gast Geplaatst: 12 oktober 2004 Geplaatst: 12 oktober 2004 Je HOEFT niet met beide pc's tegelijk op internet met een isdn router. Het KAN. Je kunt ook vast bij zo'n router wel instellen dat je 2(128 kbps) of 1(64kbps) lijnen wilt gebruiken, maar je betaalt altijd dubbele kosten voor 2 lijnen. Intern bestanden uitwisselen doe je meestal via een ethernetverbinding, dus dan past een isdn router daar mooi tussen.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2004 Geplaatst: 17 oktober 2004 Hallo, Het is ook mogelijk om van de ene computer via het ethernet de inbel mogelijkheid te delen. ( dit kan vanaf windows-me standaard) en met extra software op 98) Een router gaat vaak op zichzelf uit bellen (heb ervaring met intel router, heb ik nog liggen) dus hoge telefoon kosten, en daarom kun je misschien (ook kostentechnisch) het delen van de isdn te overwegen... Groeten, denHer
Gast Geplaatst: 18 oktober 2004 Geplaatst: 18 oktober 2004 iedereen bedankt voor de tips. ik zal me eens gaan storten op alle antwoorden en eens gaan kijken wat er zoal te krijgen is en vooral wat het allemaal moet gaan kosten. weet zeker dat ik er uit ga komen. groetjes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen