Ga naar inhoud


Telefoonproblemen


Gast Cavia

Aanbevolen berichten

Ik plaats deze vraag maar hier, wellicht weet iemand hoe of wat.

Thuis heb ik een normale tel aansluiting beneden. Op de 1e zit ook een aansluiting, echter als ik daar de stekker erin doe dan krijg ik geen kiestoon.

Als ik het goed bekijk is deze aansluiting rechtstreeks op de beneden verdieping aangesloten maar weet dit niet zeker. Er heeft vroeger een ISDN centrale in het huis gezeten maar de lijnen zijn nu weer analoog (standaard)

Deze centrale hangt er ook nog, maar aan/uit zetten heeft geen zin, ik krijg geen kiestoon. Wat kan dit zijn voordat ik een nieuwe kabel moet gaan trekken ?

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ik plaats deze vraag maar hier, wellicht weet iemand hoe of wat.
Thuis heb ik een normale tel aansluiting beneden. Op de 1e zit ook een aansluiting, echter als ik daar de stekker erin doe dan krijg ik geen kiestoon.
Als ik het goed bekijk is deze aansluiting rechtstreeks op de beneden verdieping aangesloten maar weet dit niet zeker. Er heeft vroeger een ISDN centrale in het huis gezeten maar de lijnen zijn nu weer analoog (standaard)
Deze centrale hangt er ook nog, maar aan/uit zetten heeft geen zin, ik krijg geen kiestoon. Wat kan dit zijn voordat ik een nieuwe kabel moet gaan trekken ?
grtz


Controleer eerst maar eens of de kabel boven in de niet in gebruik zijnde centrale uitkomt...als dat zo ie gaat het zo niet werken..

digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even beneden de kabel die naar boven gaat paralel aansluiten op de contact doos.

 

Je moet de twee bovenste pennen hebben.

Code:
    a ()       b ()        c ()  d () 

a = rood

b = blauw

 

beneden de kabel die naar boven gaat het zelfde aansluiten als beneden

dus a = rood en b = blauw.

 

Een normale aansluiting gebruikt maar 2 draden.

 

die contacten a' en b' moet je niet gebruiken dat zijn schakel kontakten.

 

Groetjes,

freetv.

Hornet receiver aan Kathrein CAS90 op Moteck SG2100 te hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit de kabel die van beneden naar boven loopt zeker op de A en B accent aangesloten.

Trek beneden te telefoon er eens uit en luister of je boven nu wel kiestoon hebt.

Zo ja, alles parallel aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de centrale zit helemaal boven (op de 2e) dus ik denk niet dat hier de draad als eerste naar toe gaat. Als ik beneden de telefoon eruit gehaald heb werkt de aansluiting op de eerste verdieping ook niet. Zowel met een telefoon als met een modem, geen kiestoon.

Voor zover ik het kan zien zit rood op rood en blauw op blauw, en dan door de pijp in de muur naar boven echt vertikaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...