Ga naar inhoud


Draai naar satelliet ... (in rotor menu)


Gast TedMan

Aanbevolen berichten

Als ik in het rotor intellingen menu -> volgende pagina ga, dan is een van de keuze mogelijkheden "draai naar satelliet ..." Als ik die optie selecteer en vervolgens een bepaalde satelliet, dan beweegt de rotor niet. Is dit normaal?

 

De rotor beweegt wel als ik de pijltjes toetsen (L/R) gebruik. En draai naar 0 graden werkt ook. Maar om te controleren of ik bij het uitrichten van de schotel de Clark-belt goed volgt lijkt het me wel handig om naar een bepaalde satelliet te kunnen draaien (bijv. eentje op oost en eentje op west).

 

Hoe hebben jullie (makkelijk) kunnen controleren of de schotel de boog goed volgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb laatst de schotel een beetje moeten bijstellen i.v.m de ontvangst van nilesat, zo heb ik et gedaan :

 

1 goto x functie aangevinkt

2 setting van pet erin gezet

 

Toen gewoon de sats afgegaan en alles was oke hier .er zullen best nog wel andere manieren zijn maar dit werkte bij mij et beste.

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze functie is bedoeld om naar een sateliet te gaan die je eerst hebt gevonden en daarna opgeslagen. 0 gr is een gegeven en als je daar vandaan een sateliet vind en deze opslaat kun je de rotor bijstellen 0 stand is 5 gr zuidoost bij de meeste rotors.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kent ie mogelijk de satelliet niet in de database.

bv Thor wordt nogal eens afgekort op 1 graad, maar is eigenlijk 0.9 graad. Tja in de database zijn dat 2 verschillende locaties, die niet matchen.

 

Wat ook kan is dat als je via rotorposities aanstuurt (dus geen goto-X) niet compatible bent met de lijst (zie uitbebreide manual)

dus de rotor kent de positie niet, die jij met de droomdoos als commando aangeeft.

 

Download even de uitgebreide manual (bij droomdoos-fabrikant; in duits of engels) en lees dat eerst maar eens door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...