Ga naar inhoud


[Nokia 9200] nokia 9200s


juul007

Aanbevolen berichten

Hallo,ik ben een beginnend satellietkijker.

Ik kijk naar de FTA-kanalen.

Wegens aanschaf Internet weet ik nu af van de DVB-software.

Is er iemand die mij raad kan geven wat betreft mijn mediamaster 9200s?Die heeft namelijk een sleuf waar een "smartcard" in kan.Ik weet echter niet welke kaart de mediamaster kan ontcyferen.In de handleiding staat:

-transmissiestandaarden: DVB,MPEG 2.

Ik heb een draaibare schotel,momenteel zijn er een 20-tal satellieten op geprogrammeerd.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat overkomt mij ook wel eens.

Maar ik heb eens de gebruikershandleiding uit de kast gehaald.

Het is een gezamenlijke voor de Mediamaster 9200s en de 9600s.

Bij de foto van de voorzijde wijst men aan :

-SLEUF voor de CA-module en de smartcard (alleen 9600s)

-SLEUF voor de smartcard (alleen 9200s)

Op de NOKIA-site vind ik geen uitsluitsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik geprobeerd maar...het lukt niet.

Het zijn van die speciale boutjes (inwendig een zeskant,Siemens of Phillips of zoiets)

In de sleuf kan ik mijn bankkaart inpluggen.

Door de verluchtingsgaten van het deksel heen zie ik dat de kaart voor ongeveer 1/3e in een zwart toestel op het chassis verdwijnt.

Sorry dat het zo lang geduurd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb es op het internet gezocht en deze doos werd dus gebruikt als D-box voor premiere world. Je kunt er dus een speciale cam inzetten, en het lijkt er op dat jij die dus ook hebt. Of het een Iredeto, Betacript, of een allcam is weet ik niet. Maar je zou het kunnen uittesten met files voor Iredeto of Betacript.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Files voor irdeto,betacrypt,enz, dat is voor mij een groot vraagteken.

Hoe moet ik dat doen en welke zenders kan ik eventueel hiermee ontvangen ?

Ik veronderstel dat ik dan een programmer nodig heb om een bepaalde kaart te programmeren .

Weet U raad,Bigfoot ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

www.rehtec.com en de bijbehorende links is ook een erg fijne pagina mbt. DVB2000. Oja kijk ook eens naar wat voor loader er in je mm9200 zit. Zou eigenlijk 2.00 uns moeten zijn; pas dan zijn er best wel leuke dingen te doen mat deze machine.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de 9200 zit waarschijnlijk gewoon een cam-slot (is bij mij in ieder geval zo) als je de klep voor open doet en met twee handen de vingernagels ,boven achter het donker gekleurde venster zet ( er zitten 2 uitsparingen ) kun je dit eraf halen . Onder de display zit het cam-slot . Met een standaard cam is het een Irdeto ontvanger , met een Amon cam kun je 5 systemen ontsleutelen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...