Ga naar inhoud

analoge opnames niet mogelijk met sat ontvangst?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aan de sat die-hards.

Als satelliet analfabeet schuim ik al enige tijd de berichten af op dit forum op zoek naar informatie over schotelontvangst. Voor ik een schotel en ontvanger aankoop had ik graag een antwoord op deze vraag :Ik lees dat veel ontvangers uitgerust zijn met een harde schijf voor opnames van uitzendingen. Maar ik meende begrepen te hebben dat sat ontvangers de inkomende digitale signalen omzetten in analoge voor ze naar een TV toestel gaan. Als dat zo is kan ik dan met een analoge videorecorder deze uitzendingen opnemen?

Geplaatst:

Tuurlijk , daarvoor hebben ze (bijna) allemaal een scart-aansluiting

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

de meeste receivers hebben een tv out en een video out (of Aux) scart connector op de achterzijde van het toestel.

dus dan kun je gewoon doorlinken naar de analoge video recorder.

let wel op sommige moeten voor opname op het ananloge output signaal gezet worden daar ze voor twee scart aansluitingen een en dezelfde signaalkwaliteit kunnen instellen

en

bij sommige receivers kun je per scart aansluiting kiezen welk soort signaalkwaliteit het moet zijn..

de beste voor beelden op TV is RGB, daarna komt S-VHS, dan uiteindelijk CVBS (analoog).

dus kan je receiver beiden onafhankelijk op die twee Scarts uitgeven ben je het best klaar met je video.. of hoeft nooit na te denken over opnamen.

ik gebruik hem nog steeds (de viedeo recorder) zonder blozen

let ook op de stuursignalen en timer opties bij receivers..

daar je niet een antenne signaal doorsluist maar een beeldsignaal kan de video niet op timer werken.

de stuursignalen die receivers geven moeten dus via scart herkent worden door je video recorder.

de Force sat receiver heeft daar een machtig mooi bypass voor gevonden en heeft een Infra Rood Blast optie die het mogelijk maakt elk afstandsbediening kommando na te bootsen van eender welk apparaat..

dus je leert hem eenmaal aanzetten

dan leer je hem opnemen

daarna leer je hem uitzetten

en via het enorme IR bereik van je Force zal de video recorder alles opnemen wat in de sat-receiver timer staat ingesteld.

cheers

Vienna

Ultravox

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen