Gast Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Ik wil mijn laptop opnieuw voorzien van win98. Heb deze inmiddels geformateerd,maar nu moet er eerst een DOS versie op. Is deze nog ergens te downloaden? FREESATTER
Gast Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Er hoeft geen dos op hoor. Gewoon booten met je Win 98 cdrom in het laatje is genoeg om de setup te doen starten.
Gast Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Als het een opstartbare CD-ROm betreft wel ja, ik weet dat er Wndows 98 CD's zijn die NIET opstartbaar zijn. (upgrade versie). 98SE is wel altijd opstartbaar dacht ik....
Poetsdoekje Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Citaat: 98SE is wel altijd opstartbaar dacht ik.... W98 second edition is volgens mij een upgrade en dus niet direct opstartbaar, je hebt dus wel eerst w98 nodig groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
pascalletje Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 w98se is geen upgrade, maar gewoon een volledige versie en ook volgens mij altijd opstartbaar. Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD
Gast Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Klopt. Er bestaan 98 versies die een upgrade waren van 95. Vanaf 98SE is men gegaan voor een bootable disk. (heb al tientallen systemen geinstalleerd sinds 98 ;-)))
gsm Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Citaat: www.bootdisk.com Ik heb op deze site gekeken en daar vind je diversen Boot Disk files maar is er ook een file die ik kan downloaden zodat ik de PC kan opstarten met een flop en de NTFS schijven zien ?
Crest Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Met een dos opstartflop kun je niet de inhoud van een NTFS disk zien. Wel kun je met fdisk de schijf opnieuw indelen, daarna formatteren en windows vanaf cdrom installeren.
gsm Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Dat is correct maar het mijn bedoeling om bij eventuele storingen de pc op te starten vanaf een flop en dan de NTFS schijf te bekijken. Nu heb ik zojuist een file gedownload en die doet het wel maar nu kan ik weer de FAT schijven niet bekijken. Dus is er een opstartflop te maken die zowel de NTFS als de FAT schijven kan inzien ? Het programmatje wat ik heb gedownload heet READNTFS.EXE en is 432.787 bytes groot en dat komt van www.bootdisk.com
Crest Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Als je windows 98 er op zet heb je geen NTFS meer maar fat32. NTFS heb je alleen als je windows 2000 of xp hebt.
Pionewbie Geplaatst: 14 oktober 2004 Geplaatst: 14 oktober 2004 Citaat: Als je windows 98 er op zet heb je geen NTFS meer maar fat32. Ook al in de war geraakt omdat er hier 2 dingen door elkaar lopen? Citaat: NTFS heb je alleen als je windows 2000 of xp hebt. NTFS => New Technology File System Oorspronkelijk ontwikkeld en gebruikt met Windows NT later ook in de opvolgers Windows 2000, XP en 2003 (NTFS is wel verder ontwikkeld, net zoals FAT ook naar FAT 32 is ontwikkeld.)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen