Ga naar inhoud

Bios instelling van de Athlon XP 2400+ ??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag mensen ik werk met een Athlon XP 2400+ nu heb ik mijn Bios opgewaardeerd (Asus A7V8X-X) versie 1013.

Nu kan ik in de Bios mijn Athlon op diverse instellingen zetten hij staat nu op 2000, maar hij kan ook op 1600Mhz, 1800Mhz, 2500Mhz, enz, enz, staan.

Nu is mijn vraag: wat is de beste instelling in de Bios voor mijn Althlon XP 2400+, is dat 2000Mhz of 2500Mhz.

Alvast bedankt voor de reacties xyxthumbs.gif

pribo dogeyes.gif

Met vriendelijke groet, Leo.

Geplaatst:

ik heb al eens voor je gekeken op de asus en amd sites maar zo makkelijk is het niet.

er zijn twee versies van die 2400+

eentje met 266 FSB en eentje zonder deze aanduiding..

maar de 2400+ zal nooit op 2400 Mhz lopen of je bent aan het overklokken (opvoeren van de snelheid hetgeen risico's met zich brengt.

de default die je moederbord instelt is meestal goed en ik dacht me te herinneren dat die voor een 2400+ athlon XP dan op 1600 staat in het bios

cheers

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Dag tonskidutch, mijn default instelling in m`n Bios is 2000Mhz. ooo.gif

Stel ik zet hem in de Bios op 2500 Mhz wat zou er in het ergste geval kunnen gebeuren. kweetniet.gif

pribo dogeyes.gif

Met vriendelijke groet, Leo.

Geplaatst:

Citaat:
Stel ik zet hem in de Bios op 2500 Mhz wat zou er in het ergste geval kunnen gebeuren.

Ik denk dat je dan wel heeeel errug veel problemen krijgt angel.gif

groetsie van poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

De Athlon XP 2400+ processor loopt op een frequentie van 2000 MHz. Dit staat dus goed.

Wat er gebeurt als je in de bios de zaak op 2500 MHz zet?

Dan wordt de processor met 25% meer snelheid aangestuurt dan waarvoor hij is gemaakt.

In het gunstigste geval start de computer niet op of loopt zeer onstabiel en gaat er niets kapot.

Als je pech hebt gaat je processor kapot en mogelijkerwijs ook nog andere onderdelen.

Geplaatst:
Citaat:

Stel ik zet hem in de Bios op 2500 Mhz wat zou er in het ergste geval kunnen gebeuren. kweetniet.gif
pribo dogeyes.gif

Hoe hoger je de kloksnelheid zet...hoe warmer de cpu wordt en hoe meer je zal moeten koelen!!!

op 2500Mhz met een serieuze waterkoeling zal de chip het misschien wel kunnen uithouden. (ik heb ooit een 100Mhz gezien die op 300Mhz draaide...)

omdat ik niet denk dat je zo'n waterkoeling in uw pc zitten hebt, raad ik toch aan om het overklokken achterwege te laten... als de cpu te warm wordt gaat deze kapot...

groeten,

Chris cool.gif
Geplaatst:

Heel goed gaan koelen, zou het niet doen ivm stabiliteit en vooral levensduur.

Vaak gaat er meer dan de cpu defect, zal je altijd zien.

Geplaatst:
Citaat:
Heel goed gaan koelen, zou het niet doen ivm stabiliteit en vooral levensduur.
Vaak gaat er meer dan de cpu defect, zal je altijd zien.

Mijn complimenten aan je visie, laat de cpu lekker warm worden zo tussen 40 en 50 graden gaat hij erg lang mee, piekjes komen altijd wel voor en dus niet zo erg maar een vrij stabiele temperatuur die niet al te laag of hoog uitkomt is perfect, normaal gezien zou een prima gekoelde cpu in een huiskamer tussen 20 en 23 graden ongeveer zo'n 46 tot 48 graden moeten zijn, maar dit zijn streef getallen, ook varieerd dit met pentium celeron athlon en duron processors en zelfs verschillende type mainboards. Ook kan je in erg warm land leven zoals ik hier dus heb en kamer temperatuur oploopt naar 28 a 29 graden, op dat gebied is het dan beter wat extra kast koeling aan te brengen wat je met schakelaar gewoon uit kan zetten, winter de extra koeling uit zomer dus aan, dit vermeerderd de levens duur van de pc aanzienlijk. Daarnaast is het ook behoorlijk verstandig busje perslucht in huis te hebben en zo nu en dan eens je pc van binnen schoon te blazen, zo blijft de koeling ook optimaal, en kijk dan altijd ook gelijk naar je fannekes of die het allemaal nog wel goed doen, maar vaak hoor je dat al gelijk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen