grunnsat Geplaatst: 19 oktober 2004 Geplaatst: 19 oktober 2004 Citaat: ik weet het echt niet meer Het kan soms ook knap lastig zijn met al die verschillende modellen. Als ik het verhaal van Maze doorlees dan zegt hij dat de Thoroughbred modellen slechts 256kB L2 cache hebben t.o.v. 512kB bij de Barton modellen. Een 3000+ Barton is dus inderdaad beter dan een 2800+ Thoroughbred. En omdat je ook nog eens in de gelukkige omstandigheid verkeerd dat je een 3000+ Barton met 333MHz FSB kunt kopen (i.p.v. 400MHz van de huidige 3000+), kun je dus de snelste cpu aanschaffen die in jouw moederbord past. Je hebt alleen wel een groot probleem. Volgens de specificaties op de Asus web site mag je slechts twee banks vullen met PC3200 modules, en jij hebt er drie gevuld.... Citaat: DDR400 (PC3200) Support DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance. (Note: PC3200 Max. to 2 banks only; PC2700 Max. to 4 banks only) Dus als je systeem niet stabiel is weet je nu waarom. Ik zou in ieder geval de laatste bios installeren als je dat nog niet gedaan hebt.
ArsLP Geplaatst: 19 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2004 Moi grunnsat en andere lezers, ik heb mij zo net een AMD Athlon XP 3000+ Bartlon met 333Mhz FSB besteld voor € 129,= Inderdaad ik heb het gelezen in de gebruiksaanwijzing van m`n moederbord, ik probeer gewoon de 3-bankjes van 512MB, hij werkt er tenslotte nu ook goed op. Gaat hij gek doen dan kan ik er altijd nog een bankje uithalen en 1024MB moet toch ook genoeg zijn. Moet ik er wel een bankje van 512MB uithalen dan verkoop ik het samen met m`n AMD Athlon XP 2400+, dan heeft m`n vriendin er ook nog wat aan. Ik laat het hier op het forum nog wel weten als ik problemen krijg met de 3-bankjes van 512MB. pribo Met vriendelijke groet, Leo.
ArsLP Geplaatst: 21 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2004 Ik werk nu met 3-bankjes van 512MB PC3200 (400Mhz) en nog geen problemen ondervonden en dat op een A7V8X-X van Asus. Met vriendelijke groet, Leo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen