Ga naar inhoud

Ontvangst beter als de motor op 0 graden staat??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in een andere topic hier al iets over geschreven, maar nu in zijn algemeenheid. Als voorbeeld neem ik Nilesat. Die kan ik wel ontvangen als de rotor op 0 graden staat (dat was nog tijdens het uitrichten van de schotel, ik heb geen kompas, dus dan zit je er wel eens wat naast). Maar inmiddels is het vrij goed uitgericht en krijg ik nauwelijks meer beeld op Nilesat (heel blokkerig tot geen beeld), ook niet na fine-tunen. Ik heb overigens een 88 cm Triax met een 0,3 db InvaCom lnb.

Kan ik hieruit de voorzichtige conclusie trekken de ontvangst (iets) beter als de schotel gewoon recht staat (dus de rotor op 0 graden)?

Geplaatst:

Belangrijk is: Wat bedoel jij met finetunen????? Richting en/of inclinatie???? en wat heb je aangepast. De rotor op de paal verdraaid of de schotel op de rotor verdraaid?????

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Citaat:
Belangrijk is: Wat bedoel jij met finetunen????? Richting en/of inclinatie???? en wat heb je aangepast. De rotor op de paal verdraaid of de schotel op de rotor verdraaid?????

Beide. Dus zowel draaien van de rotor om de paal als de elevatie van de schotel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen