Theo50 Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 Inderdaad, en omdat de naald van je kompas naar de magnetische noorden toe gaat zit er dus een afwijking in de meting. Daarom had ik het over absolute zuiden, maar had het misschien beter geografishe zuiden kunnen noemen. mvg Theo50
Gast Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 Citaat: Hoe komt het bijvoorbeeld dat de magnetische noordpool en de geografische noordpool bijna nooit overeenkomen? Bij de aarde is het verschil 10° Dat is niet juist, het verschilt per plek op de aarde en varieerd ook nog eens van richting in de loop van de tijd. Als je de afwijking op dit moment wilt weten moet je het dichtstbijzijnde vliegveld bellen, die weten het wel. Om een indruk te krijgen van de magnetische veldlijnen over de aarde moet je hier maar eens kijken.
Theo50 Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 Daar heb je ook wel weer gelijk in, maar het blijft een feit dat een kompas een afwijking heeft. Toen ik dit gisteren op dit bord zette werd ik als een soort dorpsgek afgeschilderd. Hier staat ook het één en ander over de afwijking:http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheepskompas Er zijn onder de schotelaars een heleboel die blindelings het kompas als juiste meting hanteren en dat is dus niet zo. Ik heb trouwens de lijnen eens bekeken en ben er nu ook achter waarom sommige stug volhouden aan de Thor als nulpunt, hun kompas geeft dat als zuiden aan. mvg Theo
Gast Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 ik zie ze vaak cirkels draaien hier op de westerschelde. is het kompas weer niet goed. kortom verlaat dat gedoe met die kompassen. om de haverklap wijken die dingen af. onze industrieachtige landen geven veel te veel straling af ( alle soorten) om lang van je geeikte spullen te kunnen genieten. kortom gebruik geen elec of magnitische app. doe het met gevoel
Gast Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 Nu heb ik een probleem met die methode. Ik heb Sirius nog niet kunnen vinden. Satfinder slaat wel uit maar kan geen signaal oppikken met de receiver. Hij hangt aan de achtergevel van mijn huis, dus vrij zicht naar het oosten, maar ben bang dat veel van het westen achter mijn huisje schuilgaat. Hoe kan ik hem degelijk uitrichten dat ik alle sattelieten die ik kan ontvangen ook ontvang? Ik heb trouwens een 75cm muurbeugel op 2,5 meter hoogte en een 80cm schotel.
Gast Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 je kan eerst eens bekijken welke west sat er nog haalbaar is. ( vrij zicht) als het draaibaar moet worden dan: je locatie oosterlengte+ meest haalbare sat west=== dezelfde sat oost- je oosterlengte. dat is je midden ook kan: sirius met corr fout en meest oosterlijke sat. kortom kijk bij boerenmanier en gebruik wat je gebruiken kan
Wielleke. Geplaatst: 22 oktober 2004 Geplaatst: 22 oktober 2004 Citaat: je kan eerst eens bekijken welke west sat er nog haalbaar is. ( vrij zicht) als het draaibaar moet worden dan: je locatie oosterlengte+ meest haalbare sat west=== dezelfde sat oost- je oosterlengte. dat is je midden ook kan: sirius met corr fout en meest oosterlijke sat. kortom kijk bij boerenmanier en gebruik wat je gebruiken kan hoi mede satters ik woon in Groesbeek, en ben ook vanaf Sirius te werk gegaan. ik heb 25 satellieten geprogrammeerd van 45 west t/m 68.5 oost, is inderdaad 'n behoorlijke klus om alles zo optimaal mogelijk te kunnen ontvangen. Hartelijke Hobby groetjes Wiel... ik gebruik 'n L&H 80cm met alps lnb vast op astra. en 'n Triax 110cm met invacom lnb draaibaar met sg2100. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen