bensink002 Geplaatst: 17 oktober 2004 Geplaatst: 17 oktober 2004 Ik heb op mijn oude pc (pentium II, 233 mhz) windows 98 se opnieuw geinstalleerd. Ik kan nu met geen mogelijkheid mijn analoge 56k6 modem van E-tech (pci56rvp) aan de praat krijgen. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd, maar het resultaat is ieder keer hetzelfde. Als ik om "meer gegevens" vraag, dan geeft 'ie aan dat het modem niet heeft gereageerd. Als ik de eigenschappen opvraag van het modem, dan geeft 'ie aan, dat de modemgegevens beschadigd zijn en dat ik het modem moet verwijderen en weer opnieuw toevoegen. Ik heb dit diverse malen gedaan en het heeft tot nu toe dus niets opgeleverd. Ik heb verder het modem verwijderd en de pc opnieuw opgestart. De pc vind het modem dan wel weer terug en het wordt ook wel weer (half?) geinstalleerd, maar ik vind het modem dan niet terug onder de diagnostische gegevens. Ik heb verder de beide com poorten in de bios uitgezet en dan krijg ik de melding dat de poort niet geopend kan worden. Tot slot heb ik nog een com poort weer aan gezet, maar het maakt dus allemaal niets uit. Ik heb tot nu toe geen conflicten gesignaleerd. Dit is voor mij nog niet zo'n ramp, omdat ik het modem eigenlijk toch niet meer gebruik. Alleen ik heb de buurman beloofd om zijn pc opnieuw te voorzien van windows 98 se en daar loop ik dus tegen hetzelfde probleem (hetzelfde modem) op en dat vind ik een stuk lulliger. Wie weet raad??? Ik kan me niet voorstellen dat beide modems zijn overleden. Groetjes, Arend. Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 - Topfield 3000 CI-Pro
Duikertje Geplaatst: 17 oktober 2004 Geplaatst: 17 oktober 2004 Ik neem aan dat het om een interne modem gaat. Probeer hem eens in een ander slot te steken misschien helpt dat.
bensink002 Geplaatst: 17 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2004 Het gaat inderdaad om een intern modem, dat eigenlijk altijd heeft gewerkt. Ik heb ruim een jaar geleden een nieuwe pc aangeschaft en de genoemde pc heeft dus zolang stil gestaan. Ik heb enkele weken geleden opnieuw windows 98 se geinstalleerd om 'm in een netwerkje te hangen. Groetjes, Arend. Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 - Topfield 3000 CI-Pro
Gast Geplaatst: 18 oktober 2004 Geplaatst: 18 oktober 2004 98 is al een tijdje geleden voor me, maar zie je bij apparaatbeheer een apparaat staan dat niet herkend wordt? Iets van pci-communication device? Klik deze aan, en dan kies voor het bijwerken van de drivers en kies dan de juiste drivers die je hebt gedownload.
Edd Geplaatst: 18 oktober 2004 Geplaatst: 18 oktober 2004 Kan idd niet anders dan aan de driver liggen. En er zijn er flink wat tot universele aan toe, zoiets had ik in begin nodig met overgang anologe modem en xp.
Gerhard Geplaatst: 18 oktober 2004 Geplaatst: 18 oktober 2004 Hallo.. Als ik jouw was zou ik even kijken in welk slot het modem zit.. Als hij namelijk in het slot naast je videokaart zit hebben ze namelijk een gedeeld irq. zelfde telt ook voor je soundkaart die wil ook nog wel eens op het zelfde adres gaan lopen rommelen Dit gaat dan niet werken, altijd tussen de videokaart en de volgende input een slot open laten. Videokaart slot en de daar naast gelegen slot hebben altijd dezelfde irq. Meestal ontdek je dat na vaak en lang zoeken. Bij mij in het grijze verleden diverse keren dit fenomeen meegemaakt, bleek na het inzetten van 4 verschillende modems, bovenstaande uitleg de oplossing van het probleem te zijn. Hopelijk kun je hier wat mee.. groeten Gerhard ( Atlantis ) uit Apeldoorn
bensink002 Geplaatst: 20 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2004 @Allen Ik wil iedereen bedanken voor de reacties. Het bleek uiteindelijk inderdaad een driver probleem te zijn. Ik heb op de onderstaande manier alle modemdrivers op mijn pc kunnen verwijderen en daarna kon ik het modem naar behoren installeren. Ga met de Windows Verkenner naar de Windows-map. Open de map 'Inf' (ziet u deze niet staan, ga dan naar menu Beeld -> (Map)opties -> tabblad Beeld, en geef aan dat de Verkenner alle bestanden (en mappen) zichtbaar moet maken.) In de map 'Inf' vindt u weer de map 'Other'. Verwijder uit deze map alle Setup-bestanden (extensie .INF) die met uw product te maken hebben, dit zijn er meestal 1 tot 3 (let bij modems ook op de zgn. Serial Wave Device), of verplaats ze tijdelijk naar een andere map. Weet u niet welke bestanden uit de map Other u precies moet hebben, dan verwijdert u ze allemaal, dit kan geen kwaad. Verwijder tenslotte het apparaat in Windows Apparaatbeheer. De oude driver is nu niet verwijderd, maar wordt bij het opstarten niet meer automatisch opnieuw geïnstalleerd. Is dit misschien iets voor de faq in dit forum?? Groetjes, Arend. Groetjes, Arend. Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 - Topfield 3000 CI-Pro
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen