Gast Geplaatst: 18 oktober 2004 Geplaatst: 18 oktober 2004 Hallo , Kan ik met verschillende LNB's met verschillende Decibel, eentje 0.3 db en 2x 0.7 db werken op een Multi-feed houder, want ik heb slecht signaal op astra 19.2(wel beeld op sommige kanalen) en Thor kan ik helemaal niet ontvangen, Hotbird is 70% ontvangst met de 0.3 db LNB. Wie heeft er hiermee ervaring ?
satBJ Geplaatst: 18 oktober 2004 Geplaatst: 18 oktober 2004 Begin een met je lnb te controleren. Anders is het toch een zaak van beter uitrichten. Als je hotbird met 70% ontvangt, moet je dit met astra ook lukken.
Gast Geplaatst: 18 oktober 2004 Geplaatst: 18 oktober 2004 Of begin met lezen...maar goed, de getallen die je opgeeft zijn de ruisgetallen van de LNB's en zijn voor je probleem van geen belang. Ook de andere parameters van de LNB's doen weinig ter zake, alleen telt dat het universele LNB's zijn. De zaak is gewoon niet goed genoeg uitgericht en ook daar kun je op dit forum zat over lezen! Groet, Skippy2
Gast Geplaatst: 18 oktober 2004 Geplaatst: 18 oktober 2004 Het zijn allemaal universele lnb's, maar wel van verschillende formaten , die van 0.3 db is klein en die 0.7 db is wat ouder model en bijna dubbel zo groot in omvang en gewicht. Maar dat moet niks uitmaken bij multi-feed ontvangst ?.
Gast Geplaatst: 20 oktober 2004 Geplaatst: 20 oktober 2004 Die ruis getallen beginnen pas een rol te spelen als er sprake is van een zwak signaal. Vuistregel bij de opstelling die je wil gaan bouwen: De buitenste LNB's zitten al snel buiten het theoretisch 'brandpunt' van de schotel (het ontvangen signaal word daar minder 'gebundeld - versterkt) zet daar dus de 0.3 dB LNB's neer. De 0.7 dB LNB's zijn prima voor de centrale posities. Groet, Skippy2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen