Ga naar inhoud


ontvangstkwaliteit kpn digitale tv in nederland


Gast de valk

Aanbevolen berichten

Ik zat zelf ook te dubben bij dat antwoord, maar er lijken me geen andere mogelijkheden als ik aan doorlussen denk. Zo blijf je op alle tuners signaal houden. Hoe zit dat als je bij de eerste de stroom eraf hebt?

 

Het lijkt me niet de ideale oplossing. Is er geen sterverdeling mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb met drie videorecoders achter elkaar wel eens het zelfde gedaan en het beeld werd daar eerder beter, dan slechter van.

Uiteindelijk zit in elke splitter een weerstand en dat moet je met Digitenne/KPN nou net niet hebben.

Ze moeten allemaal natuurlijk wel in het stopcontact blijven zitten.

Bij de Dual-tuner zit hij ook al een keer doorgelust van tuner 1 naar 2 en dat doe je nu dan een paar keer meer.

Het blijft jammer, dat je het met de normale antenne niet redt.

Op deze manier blift er van "Gooi de kabel de deur uit." weinig over.

Het blijft natuurlijk wel fantastisch, dat je UPC niet meer nodig hebt en dat is ook wel een groot voordeel.

 

Succes Theo50

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmiddag de kabel opgezegd naar bellen over storing

moest eerst maar mijn kabels vervangen volgens Casema

er kon wel een monteur komen maar moest ik 35euro voor betalen en toe was het genoeg voor mij

 

heb nu een Samsung Twin tuner gekocht en heb nu één avond gekeken vind het perfect heb hier ontvangststerkte 97% en kwaliteit 99%

Het mooie is hoef nu geen kabels te trekken voor mijn dochter de tv gewoon één tuner er bij en zij heeft ook beeld voor de zelfde prijs

 

dus ik ben erg tevreden

 

Helaas geen Duitse zenders maar ja daar gebruik ik dan de Topfield + schotel wel voor

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben echt het spoor bijster... wat ik wil is digitale TV op mn pc ontvangen (aangezien ik een HTPC heb)... heb overal naar gekeken:

 

- Sateliet: geen optie, mijn huis valt onder monumentenzorg

- DVB-C: digitale tv van Casema, hiervoor zijn geen PCI kaarten beschikbaar, of je moet gaan lopen klooien met een additionele IC reader..

- Digitenne/Digitale TV van KPN: lijkt de enige reeele mogelijkheid, omdat daarvoor de Hauppage DEC 2540 beschikbaar is (http://www.hauppauge.tv/prod_dec2540.htm)

 

Mijn vraag:

Ik woon in het centrum van Utrecht en kijk TV via een Beamer (via pc). Als ik nu voor Digitenne/KPN ga, welke aanbieder dan kiezen (qua kwaliteit) en is het de moeite/kosten waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Mijn vraag:

Ik woon in het centrum van Utrecht en kijk TV via een Beamer (via pc). Als ik nu voor Digitenne/KPN ga, welke aanbieder dan kiezen (qua kwaliteit) en is het de moeite/kosten waard

 

De kwaliteit van KPN/Digitenne is hetzelfde, want ze gebruiken de zelfde uitzendmasten.

Bij KPN betaal je als je ook telefoon en ADSL hebt die connected is door KPN maar € 7,95 per maand.

Bovendien kan je drie decoders/kaarten op één abonnement zetten.

Bij Digitenne moet je voor elke decoder/kaart betalen.

De tweede en derde kaart zijn wel voordeliger, maar dat is toch een stuk duurder.

Als je Canal+ wilt ontvangen zal je toch voor Digitenne moeten kiezen, want KPN geeft die niet door.

Bij Canal+ zijn ze bang dat familie of buren gaan kijken op het abonnement van een ander.

Ik denk zelf, dat ze verbaasd zullen zijn hoeveel extra abonnementen ze verkopen, als mensen de kosten in drieën kunnen delen.

De Hauppage DEC 2540 is een prachtige ontvanger (met PVR), maar ik zou wel even informeren of de kaart van KPN daarin ook wordt herkent.

De uitzendmasten mogen dan wel gelijk zijn, maar de Conaxkaarten of ontvangers kunnen natuurlijk wel verschillen.

Je kan een Nederlandse Canal+ kaart ook niet in een buitenlandse Seca ontvanger stopppen.

 

mvg Theo50

Link naar reactie
Delen op andere sites

> De Hauppage DEC 2540 is een prachtige ontvanger (met PVR), maar ik zou wel even informeren of de kaart van KPN daarin ook wordt herkent.

 

Ik heb het net even geprobeerd: Hauppauge 2540 die ik destijds bij Digitenne gekocht heb doet het uitstekend met de KPN Digitale TV kaart (Digitenne recent de deur uit gedaan).

 

/Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goede info op dit forum maar toch heb ik nog een paar brandende vragen waar de lieftallige dame van de KPN-klantenservice geen antwoord op kon geven:

1. Met de ontvangers van KPN lees ik hier dat je GEEN zenders uit het buitenland kan ontvangen, heeft iemand dit geprobeerd? Dus handmatig de zenders opzoeken, Duitsland en/of België, even vooropgesteld dat je ook ontvangst hebt dus bij de grens woont, al dan niet met een (goede) buitenantenne.

2. Heeft er iemand enig idee hoe de planning is van de uitrol van het netwerk over de rest van Nederland? Ik ben m.n. geïntresseerd in de ontvangst in Zeeuws-Vlaanderen (Kloosterzande en Hulst), desnoods met een Long-wing antenne 10 meter boven het dak uit.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
1. Met de ontvangers van KPN lees ik hier dat je GEEN zenders uit het buitenland kan ontvangen, heeft iemand dit geprobeerd? Dus handmatig de zenders opzoeken, Duitsland en/of België, even vooropgesteld dat je ook ontvangst hebt dus bij de grens woont, al dan niet met een (goede) buitenantenne.


Dit antwoord had je met zoeken hier kunnen vinden.

Citaat:

2. Heeft er iemand enig idee hoe de planning is van de uitrol van het netwerk over de rest van Nederland? Ik ben m.n. geïntresseerd in de ontvangst in Zeeuws-Vlaanderen (Kloosterzande en Hulst), desnoods met een Long-wing antenne 10 meter boven het dak uit.


Ik weet niet of er mensen zijn die hier de (officiële) planning hebben, maar even contact opnemen met klantenservice@digitenne.nl kan heel goed helpen, in tegenstelling tot de klantenservice van KPN (die veelal met lijstjes antwoorden) weten die wel meer dan de standaard vragen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Hier in Papendrecht is de ontvangst met de standaard binnenantenne en tuner redelijk goed. Zo nu en dan een hapering. Uiteindelijk wel vervelend. Via de helpdesk een (gratis) buitenantenne gekregen en nu heb ik een stabiele ontvangst waar ik erg blij mee ben geweest. Alleen Animal Planet blijft zo nu en dan flink haperen! :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...