Ga naar inhoud


[Nokia] valt gewoon uit


Gast

Aanbevolen berichten

sinds dat mijn zwager de nokia heeft omlaten bouwen krijgt hij groene balkjes in het scherm te zienn en sinds voor kort valt de nokia gewoonuit als hij een beetje snel gaat schakelen en als hij de volume omhoog wilt gaan zetten WAAR ligt dit probleem WIE kan mij een raad geven ...........BVD..........john

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

hallo sinto..

 

wat geeft hij in de cam menu aan?

wat is de signaal sterkte?

valt hij helemaal uit?(ook het display?)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Nokia9500 ombouwd dan moet je diverse dingen wijzigen. Je moet een aangepaste settingslijst hebben om alle kanalen te ontvangen. Er moet andere software in zoals bijvoorbeeld dvb2000 en je cam moet omgebouwd worden. Nu kan het ook zijn dat de cam niet goed omgebouwd is en de boel in de war schopt. Ik zou dus eerst de cam eruit halen en dan kijken of de klachten blijven of verdwijnen. Dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken. Mochten de klachten blijven dan zou ik er opnieuw dvb2000 in gooien. Een andere mogelijkheid: Als je de drie knopjes van de nokia9500 ongedrukt houdt en de stekker erin steekt dan reset de nokia9500. Dat zou ook kunnen helpen alleen moet je hem wel opnieuw instellen. Het kan ook een hardware probleem zijn, meestal is dat dan de voeding die niet lekker meer is.

Succes

 

<small>[ 11-05-2002, 14:03: Bericht gewijzigd door: alanS ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien word je cam te warm (effe voelen) als dit zo is moet je het blikken omhulsel van de cam verwijderen en het transparante glaasje wat voor de cam zit, eraf laten. Plaats evt. een CPU-cooler, klik hier maar eens als je wilt weten hoe dat moet.

 

hulde,

merde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ome Merde,

 

een heel leuke beschrijving. Dat wil ik nu ook gaan doen met mijn kassie. Maar ik heb geen idee waar daar de juiste spanning te vinden is. Helaas is over het elektrieke schakel systeem van mijn force niets bekend. Moet ik nu met een multimeter er doorheen prikken?

 

Force D-master met gloeiende 4.7 se (tenminste soms)

 

cheers

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat komt denk ik nogal precies. je kan niet zomaar ergens 12v aftappen. je fan verbruikt ook stroom en je zal dan net zien dat die 12v aan het onderdeel dat die 12v en z'n stroom nodig heeft, het geheel niet meer kan trekken. een externe voeding met 12v biedt dan een oplossing (adapter 1000mA)

 

mazelen,

merde

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonskidutch,

Je kunt zonder problemen 12 v afnemen v/d tulip uitgang aan de achterzijde waar 0/12V staat,je moet dan wel in het menu wijzigen dat je 12 er op krijgt. Dit alles alleen als je die uitgang nog niet gebruikt. Suc 6 Ido

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...