Ga naar inhoud


astra 1 & 2 vast, veel verschil signaal LNB's ?


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Heb een triax uitgericht met een max 10 graden beugel op astra 1 met mti quad.Tot zover geen problemen. Astra2 lukte echter niet met de 2e mti quad, echter met een single lnb had ik direct signaal 99%. Ik vermoed dat de lnb stuk is maar ervaar ook dat mbv een satfinder het signaal bij een quad en single behoorlijk verschillende is, bij een quad is dit namelijk veel minder als bij een single, iemand enige ervaring ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je praat over een "quad" en uit ervaring weet ik dat "quad" en "quadro" dikwijls door elkaar gahaald worden! De ene heeft 4 gescheiden uitgangen waarbij H hoog, H laag, V hoog, V laag, en de andere heeft 4 totaal onafhankelijke en complete uitgangen.

Welk type LNB heb je?

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een quad met 4 gescheiden uitgangen enne hij moet gewoon stuk zijn. Omruilen doe ik overmorgen. Blijft mijn vraag nog open staan met het uitrichten en de signaalsterkte, is deze bij een quad minder als bij een single lnb?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok. duidelijk verhaal dus. Ik heb of had de indruk dat als je met een satbeeper je schotel uitricht er verschil bestaat tussen de single en de quad. Met de single had ik meer signaal op de meter dan met de quad. Waar dit dan vandaan komt?? Ik heb er geen verklaring voor.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...