Ga naar inhoud


Gekker moet het toch niet worden!!!!!!!!!!!!!!


Gast sjaan

Aanbevolen berichten

canaal+ gaat eenvoudig aan het feit voorbij dat de nu €19

aan jaarlijkse bijdrage van een zoganaamde verzekering

geen bijdrage aan hun is.

 

Zoals je al aangeeft is dat geen vergoeding voor het ontvangen van de zenders, maar voor een goedkopere servicelijn en vervanging van je smartcard als die kapot is. Daar blijft echt bijzonder weinig van over hoor.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Doen ze dit niet ; dan is het gewoon "pikkerij". Onze centen vangen EN ook nog de reclame inkomsten.... brrrrr.....


Dat is natuurlijk een beetje onzin, want het zijn geen betaalzenders zoals Canal+, als je betaalt dan betaal je aan Canal+ voor de ontvangst van de zenders, misschien dat dat voor de zenders wordt vertaald met verlaging van de huur van ruimte op een transponder waardoor het aantrekkelijker wordt om op de satelliet te gaan/blijven.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me toch steeds weer af waarom mensen schotelontvangst plotseling minder aantrekkelijk gaat vinden als er plots voor betaald moet gaan worden ?

 

Die prijs wat je er voor zou moeten gaan betalen, als het door gaat, is beduidend minder dan bijvoorbeeld andere infrasturcturen als Digitenne of de kabel. Daarnaast is ook het aanbod nog eens velen malen groter (als je de FTA zenders erbij rekent).

 

We leven nu eenmaal in een tijdperk dat voor niets al heel moeilijk de zon opgaat. Voor niets kijken is kijken met een hark. Niemand wil dit meer omdat het niet comfortabel genoeg is. Dus wil je meer comfort en kwaliteit betaal je gewoon wat meer. Dat is overal mee dus ook met die onderwerp.

 

Alles wat ooit gratis begon is nu al of gaat al betaalde diensten worden. Kijk maar naar al die gratis internetproviders. Het is een tijd waarin de economie onder druk staat en bedrijven geacht worden winsten te behalen. Niet 1 euro winst maar de van tevoren bepaalde winstbedragen. En dat soort winstquota's haal je niet als meer dan 90 % van je aangeslotene gratis kijkt.

 

Je kan het ook zo bekijken.... Greenfield en Airfield doen het nog redelijk met kleine bedragen. Ik denk dat het abogeld nog veel hoger had geweest als die stumpers van UPC de tent hadden overgenomen van Canal +... om dan nog maar te zwijgen over de problemen met de facturatie. Alleen daar al voor wil ik die 3,95 of in die trent al heel graag betalen.

 

Daarnaast is het de overheid welke moet zorgen voor een gratis mogelijkheid om publieke omroepen in heel Nederland gratis te kunnen laten zien. En dat doen ze ook. Met een harkje is analoog via de ether alles gratis te zien. Als dat stopt in 2006 zullen ze een andere oplossing moeten vinden. Bijvoorbeeld het ongecodeerd uitzenden van de publieke zenders in DVB-T zonder codering. Maar dat is een taak van de overheid/publieke omroep en niet van een commerciële partij als bijvoorbeeld Canal Digitaal, Digitenne of KPN-TV.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
misschien dat dat voor de zenders wordt vertaald met verlaging van de ........


Misschien wel en misschien niet dus.

Ik verwacht het laatste, niet dus.


Eerlijk gezegd verwacht ik dat dat een van de afspraken zal zijn die erover met de zenders worden gemaakt.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me toch steeds weer af waarom mensen schotelontvangst plotseling minder aantrekkelijk gaat vinden als er plots voor betaald moet gaan worden ?

 

Dat lijkt me duidelijk:

 

De meeste mensen hebben kabel, dat is erg duur (€15 is niet gek meer) maar je kunt de kabel die bij je binnenkomt zo in je tv rammen.

 

Als je weg wil van de kabel zijn er twee alternatieven:

 

- Digitenne/KPN waar het beschikbaar is: een goedkope ontvanger (bij beiden: €40 bij KPN of €100 bij Digitenne) en een goedkoper abonnement dan op de kabel €7,95 of €8,95, dat scheelt al bijna de helft.

 

- Schotel: Een grote investering, die je er nu snel uithaalt omdat je in principe na de aanschaf van een schotel, receiver (mogelijk CAM) en smartcard niets hoeft te betalen voor de normale general-interest zenders. Voor de gemiddelde kabelkijker (die het verschil tussen schotel en DVB-T echt niet ziet) is schotel een stuk minder aantrekkelijk als hij opeens €5 voor die zenders moet gaan betalen, en dan misschien zelfs nog meer voor zenders die op Digitenne ook in het abonnement zitten zoals Discovery National Geographic Ch. of Nickelodeon.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me toch steeds weer af waarom mensen schotelontvangst plotseling minder aantrekkelijk gaat vinden als er plots voor betaald moet gaan worden ?

 

Dat begrip kan ik je niet geven, ook al vertel je dit nog zo vaak.

Ga er maar van uit dat de gemiddelde mens niet graag betaald voor iets waarvan hij van mening is dat er al voor betaald is.

 

Die prijs wat je er voor zou moeten gaan betalen, als het door gaat, is beduidend minder dan bijvoorbeeld andere infrasturcturen als Digitenne of de kabel. Daarnaast is ook het aanbod nog eens velen malen groter (als je de FTA zenders erbij rekent).

 

Waarom vergelijken met digitenne of kabel, weet jij waarom C+ de doorgave via de satelliet voor 'niets' doorgeeft.

 

We leven nu eenmaal in een tijdperk dat voor niets al heel moeilijk de zon opgaat. Voor niets kijken is kijken met een hark. Niemand wil dit meer omdat het niet comfortabel genoeg is. Dus wil je meer comfort en kwaliteit betaal je gewoon wat meer. Dat is overal mee dus ook met die onderwerp.

 

Sorry hoor, maar [color:"red"] We leven nu eenmaal in een tijdperk dat voor niets al heel moeilijk de zon opgaat. [/color] dit vind ik echt een drogreden van de bovenste plank.

 

Alles wat ooit gratis begon is nu al of gaat al betaalde diensten worden.

 

Lijkt me wel duidelijk hoe ik over dit soort uitspraken denk.

 

 

Je kan het ook zo bekijken....

 

Tuurlijk, mogelijkheden genoeg hoor, maar er staat wel dat er van 0.- euro naar 3,95 euro gaan.

 

 

Met een harkje is analoog via de ether alles gratis te zien. Als dat stopt in 2006 zullen ze een andere oplossing moeten vinden.

 

 

Misschien is dit de datum waarbij de doorgave via de satelliet aangepast kan gaan worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met satwatcher eens.

Het heeft me atijd verbaasd dat de Nederlandse zenders in principe gratis worden aangeboden door een commercele organisatie. Het was dus gewoon wachten tot dit zou veranderen. Het is nu alleen te hopen dat ze de prijs schappelijk houden, en dat er vldoende differentatie blijft, waardoor je grotendeels zelf kunt bepalen wat je wilt zien en betalen. Maar zoals al regelmatig is aangehaald: op de kabel betaal je 13 a 15 euro voor n stuk of 30, 35 zenders, waarvan n hoop duitsers en andere kanalen die je op de sat FTA kunt ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen maar de kanalen wilt kijken die je ook zon beetje op de kabel tegenkomt, hoeft de aanschaf helemaal niet zo duur te zijn:

ontvangers vanaf 150 euro en schotel +Lnb+ kabel voor zeg 50 euro. Ben je voor goede 200 euro klaar. En dan heb je als je goed shopt nog n monoblock ook. Alleen die verrekte smardcard a 70 euro is dan vaak n probleem, want die is veels te duur

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45

 

Natuurlijk is het niet leuk om ergens voor te betalen wat eerst gratis is. Dat begrijp ik allemaal best. Maar het is nu eenmaal de tijd van prijsverhogingen. Af je dit nu leuk vind of niet. Ik neem aan dat je werkgever ook de prijzen verhoogd heeft ten opzichte van enkele jaren geleden.

 

Daarnaast is de hele televisiemarkt aan het veranderen. Of je dit nu leuk vind of niet. Je moet binnenkort gewoon veel meer betalen voor de zenders welke je zelf wilt ontvangen. Ook op de kabel of via de ether. Het wordt gewoon een themamarkt waar je moet betalen voor elke zender welke je wilt zien. Zenders kunnen namelijk bij een groter aanbod niet meer rond komen van dezelfde reclame uitgaven. Er moeten meer eendjes in dezelfde vijver van dezelfde hoeveelheid brood eten.

 

En waarom niet satelliet vergelijken met andere commerciële infrastructuren als Digitenne of een kabelexploitant. Er staat volgens mij nergens in de Nederlandse wet dat satelliet altijd gratis zou moeten wezen. Als jij dat stukje wel weet laat me dan even weten waar, misschien kan ik dan mijn standpunt bijstellen.

 

Over drogreden gesproken. Ik vind het een drogreden dat men stelt dat je al een investering heb gedaan voor die satellietinstallatie dat dan alles gratis zou moeten wezen. Ik krijg toch ook niet omdat ik een dure plasma tv hier thuis heb staan mijn kabelabonnement gratis omdat ik daar een veel grotere investering voor heb gedaan dan anderen.

 

Sorry hoor maar we willen allemaal een gezonde Nederlandse satellietprovider. We willen allemaal iets soortgelijks als Sky UK of Premiere maar we willen het wel allemaal gratis hebben en gaan op onze achterste tenen staan als er eens een bedrijf is welke een verliesgevende toko overneemt, zijn nek ervoor uitsteekt en probeert er wat van te maken. Wees blij dat er dit bedrijf is dat het wil proberen. Als het misschien een jaartje langer had geduurd had Canal Digitaal er zelf misschien de stekker eruit getrekt. Dan had die investering in je schotelapparatuur pas weggegooid geld geweest.

 

Het enige wat ik wel vind dat er moet veranderen is dat de prijs van een smartcard drastisch naar beneden gaat of zelfs gratis wordt verschaft. Je wordt namelijk in dit geval lid van een club, betaald daar ook maandelijks geld voor en dus moet die club je ook het technisch hulpmiddel ter beschikking stellen waarmee je die zenders kan zien. Bij je telefoon krijg je ook van je provider een gratis sim kaart, dat weet Greenfield maar al te goed dus ik hoop dat ze ook kunnen begrijpen dat het is deze bedrijfstak ook zo zou moeten wezen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je wel aan voorbij gaat is hetvolgende:

 

Het voormalige kijk en luistergeld is nu verweven

in de normale belastingen (om het zwartkijen tegen te gaan)

 

(zonder bron)

Canaal+ wordt betaald om de Nederlandse zenders mee uit te stralen.

 

dus iedereen betaald al mee.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en wat wilt dat zeggen. Je betaalt omroepbijdrage voor de financiering van de publieke omroepen. Daarvoor krijg je gratis publieke omroepen voor aangeboden via de etherzenders van Nozema.

 

De regering heeft ook betaald aan kabelaars voor de doorgifte van de publieke zenders. Dat is gebeurd tijdens de onderhandelingen bij overname van het kabelnet in Nederland van de overheid. Daar is bedongen dat kabelbedrijven publieke nationale, regionale en lokale omroepen verplicht moeten doorgeven via het standaardpakket. Daar is aardig voor in de buidel getast door de overheid want om dit voor elkaar te krijgen is er een beduidend lagere prijs betaald voor de aankoop van het kabelnet door kabelaars. Daarnaast betalen ook de commerciële omroepen voor doorgifte op het kabelnet. Je hoort niemand klagen dat men voor het ontvangen van het standaard pakket via de kabel ook moet betalen (en wel veel meer dan via de sat).

 

Digitenne is nog veel makkelijker uit te leggen. Digitenne is betaald door de commerciële omroepen, de overheid (via Nozema), Canal Digitaal en de KPN. Ook hier is er dus overheidsgeld bij betrokken en ook hier moet je gewoon betalen om de publieke omroepen te kunnen ontvangen.

 

Satelliet is ook betaald door de publieke omroepen, ze betalen de transponder huur, en daarnaast mogen ze gratis gebruik maken van het coderingssysteem welke Canal Digitaal voert. Dat had als voordeel voor de publieke en commerciële omroepen dat men geen eigen geld hadden moeten inzetten voor het betalen van een coderingsysteem (verplicht ivm auteursrechten op bepaalde uitzendingen) en had daarnaast voor Canal Digitaal het voordeel dat het pakket aantrekkelijk zou worden. In principe verdient Canal Digitaal er niet of heel weinig aan (misschien kortingen welke men bedingt omdat het veel transponderruimte huurt) want ze moeten ook betalen voor huur van transponderruimte welke de publieke en commerciële in beslag nemen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter had ik het niet kunnen vertellen.

 

lees de eerste posting nogmaals en dan die van jouw.

 

(behalve de laatste zin, die weerspreekt de eerste van de laatste alinea)

 

ps

De nederlandse publieken zitten op dezelfde transponder.

Dit kost dus alleen bandbreedte, geen extra transponderkosten

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Nederlandse omroepen dat zelf in eigen beheer zouden moeten doen kost het transponderhuur. Trouwens elke transponderruimte is transponder huur en kost dus geld.

 

Maar dan begrijp ik niet waarom je niet kan voorstellen dat Canal Digitaal geld zou kunnen vragen voor het nu gratis pakket. Bij Digitenne en bij kabelaars betaal je ook geld voor iets waarvoor ze ook geld hebben gekregen. Waarom zou een satellietprovider dat dan niet mogen doen. Ik zie echt het verschil niet.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...