Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kheb een PCI netwerkkaart geplaats in een pc, nu krijgt deze geen IP adres van mijn router terwijl andere computers deze wel automatisch krijgt. Zet ik er een vast IP in dan werkt ie wel feilloos. Ligt dit aan het PCI kaartje zelf?

Geplaatst:
Citaat:
de router als eens uitgezet en herstart..
het mac adres van de netwerk kaart moet nieuw gelezen worden..

cheers

ja diverse keren, maar geen resultaat. Hij wil gewoon geen automatisch IP aannemen.
Geplaatst:

Zou het per ongeluk kunnen zijn dat er misschien twee netwerkkaarten zijn met hetzelfde mac adres? Of dat je bijvoorbeeld het mac adres van de netwerkkaart hebt gebruikt voor je router(ivm met bv chello geloof ik?)

Controleren van mac-adres kun je met ipconfig /all(wat tonskidutch zei)

Geplaatst:
Citaat:
Zou het per ongeluk kunnen zijn dat er misschien twee netwerkkaarten zijn met hetzelfde mac adres? Of dat je bijvoorbeeld het mac adres van de netwerkkaart hebt gebruikt voor je router(ivm met bv chello geloof ik?)
Controleren van mac-adres kun je met ipconfig /all(wat tonskidutch zei)

nee helaas.
Geplaatst:
Citaat:
wat voor nic is dat ? (merk en type)

merDe

Het was een conceptronic met wakeup lan aansluiting, helaas staat pc niet hier voor typenummer.
Geplaatst:
Citaat:
Wat is het macadres?

Het MAC adres is een uniek identificatienummer die eigen is aan je netwerkkaart.
Een mac-adres bestaat uit 6 paar hexadecimale cijfers .
vb : 00-00-1B-4C-AB-15
MAC staat voor Media Access Controller,en iedere netwerkkaart communiceert met iedere andere netwerkkaart via deze MAC-adressen.

Hoe je MAC adres te weten komen?

Windows 98
Start-->Uitvoeren..."command.com" invullen
[OK] klikken
In het Opdrachtprompt venster "winipcfg" typen en op enter drukken waarna je een volgend venster krijgt :
Selecteer uw ethernetkaart (dus niet PPP) en het MAC adres zie je achter Adapteradres

Windows XP en 2000
Start-->Uitvoeren-->hier typ je :cmd-->[OK] klikken
In het Command Prompt venster "ipconfig /all" typen en op enter drukken waarna je Mac-adres vind achter
'Fysiek Adres'

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen