Ga naar inhoud


veranderan van flash van ronaldd - hydra 7000


Gast

Aanbevolen berichten

hoi,..allen....ik had image ronaldd op mijn dreambox..heb alle motorsettings van sat posities gesaved..en ik ging via dream up veranderen van image en heb hydra 7000 opgezet...en nou ben ik alles kwijt...kan ik ergens mijn rotorposities vinden ...zijn ze ergens opgeslagen of ben ik nou echt alles kwijt..??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ekrem,

 

Geen paniek.

Als je een andere image erin flasht, dan zijn al je instellingen weg. Nadat je de instellingen van je tv weergave etc. en je netwerkinstellingen weer ingesteld hebt,en ook je rotor instellingen Goto functie aan, motorstroom 70mA en je geografische gegevens ,zoek je op www.dreamboxworld.com de settings op van joske of van pet123. deze settings zet je erin met dreamboxedit ( ook te vinden op dreamboxworld.com). in deze settings, zit ook de satelietposities ingebakken.

En als het goed is dan zijn je sateliet posities weer bekend, dat is het mooie van goto functie.

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok...ik had inmiddels ronaldd weer terug geflasht...wat ik nou zal doen is ..ik ga hydra weer overnieuw opzetten en daarna instellingen in...en daarana ga ik kanaallijst van josje erindoen..en ga ik via goto functie weer mijn posities vinden...ik heb 9 satteliet posities opgeslagen dus als ik het goed begrijp zijn die dus nergens gebackuped..die moet ik dus via go to weer opnieuw instellen...als dit het geval is moet ik dan voor de volgende keer een backup van een of andere bestandje maken op mijn pc zodat ik via ftp of telnet weer in de dreambox kan zetten..?? kan dit ...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

trouwens...ik vond rolandd een goeie image maar de enige reden waarom ik hydra wil gebruiken is omdat ik de newcam 5.23 er niet op heb kunnen zetten...en ik heb gelezen dat via hydra dit automatisch via internet kan doen omdat ik mijn dreambox op mijn adsl modem/router heb aangesloten...newcam op ronald image zetten is mij tot op heden niet gelukt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee..heb nog geen harddisk ingebouwd...anyways...ben nou weer motor posities aan het instellen....alleen heb er spijt van dat ik nou hydra erop heb zitten...ik kan weer aan het doemdenken zijn...maar het lijkt netalsof ik slechter kwaliteit beeld heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ekrem,

 

Dus met de hand (via ab dreambox) zoek je de satelieten weer op. Dit is inderdaad een manier, maar als het goed is,nadat je bij de rotor settings de goto functie aanzet en de geografische instellingen in geeft, kun je de settingslijst van bijv pet123 erin zetten.

Als dit gebeurd is, dan gewoon gaan zappen en de rotor moet dan gewoon de sateliet vinden. ( de posities van de satelieten zitten in de settings ingebakken).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...