Ga naar inhoud

Hoe automatisch driver loaden en app starten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb mijn webcam gecompiled, deze driver moet telkens maal opgeroepen worden in een terminal (onder root) hoe kan ik deze automatisch laten doen na het inloggen op mijn account?

En waar kan ik een applicatie automatisch laten opstarten (amsn) na in te loggen?

Ik gebruik Fedora Core 2 met Gnome desktop

Grtz

Spirit

Geplaatst:

Je zal die drivers moeten plaatsen in [color:"red"] /etc/rc.d/rc.local[/color] dan zullen deze automatisch geladen worden bij het opstarten van het systeem.

Geplaatst:
Citaat:

En waar kan ik een applicatie automatisch laten opstarten (amsn) na in te loggen?

'Alt+F2' drukken, in het openspringend raampje typ je[color:"red"] ./amsn [/color]...en chatten maar .
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

'Alt+F2' drukken, in het openspringend raampje typ je[color:"red"] ./amsn [/color]...en chatten maar .

Bedoelde niet om het programma uit te voeren, deze krijg ik wel gestart... bedoel eerder zoals automatisch opstarten zoals je in KDE kunt als je die link in de startup folder plaatst dat ie automatisch gestart wordt (zoals bij windows dat ie direct er is msconfig dus)

Grtz

Spirit

(ben ik nu duidelijk anders weet ik niet hoe ik het moet uitleggen)
Geplaatst:

Wanneer je in gnome bepaalde programmas wil laten starten bij 't inloggen kan je je sessie opslaan wanneer deze programmas draaien. Wanneer je dan terug inlogt zullen deze programmas gestart worden.

Of je maakt een script, en breng deze onder in 'etc/rc.d/rc.local'.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen