Gast Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 ik moet nog even kijken, maar ik schok wel even. sg99 is dus niet zo bestand tegen wind zoals ze bij de fabriek beweren. windkracht afgelopen nacht nog niet bekend. maar was het meer dan windkracht 7 ???. kortom mijn tikker gp700 stond uit en schotel toch naar westen gedraaid ( door wind). dus standen niet goed bijvoorbeeld tikken 301 is nu 316. nu kan ik alles herberekenen en opnieuw invoeren, of ik kan de tikker bedonderen kortom hoe werkt de sensor is het een maak / breek signaal ?? als ik de draden van gp700 los maak ( sensor ) werk signaal moet ik geven om hem af te laten tellen // optellen ??? het is zeker beter om de tikker 24 uur aan te houden dan , vooral met storm ??
Gast Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 wind heeft veel kracht, na wat ge...... en potver..... is hij nu weer aardig op alle sat's wat bleek het ijzerspul wat aan de paal vast hoort te zitten heeft geen tandjes dus is het geheel gaan draaien over de paal. nu zo vast gedraaid dat de beugels met schroefdraait naar elkaar toe komen, hopelijk niet afgedraaid. maar mijn geluk is niet voor lang nu schotel los signaal op hispa opeens weg gaan we dat weer eens oplossen. leuk hoor wind in zeeland aan de kust. schotelmakers en schotelmotor bouwers moeten hier hun spul eens komen testen. wordt die poppestront dingen mischien wat steviger gemaakt. moet nog zien wat die sg 99 bij storm 11 doet
Gast Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 even gekeken dit alles al bij 14 m/s= windkracht 7 15:00
Gast Geplaatst: 21 oktober 2004 Geplaatst: 21 oktober 2004 Met een channelmaster met polarmount zul je daar geen last van hebben.
Gast Geplaatst: 22 oktober 2004 Geplaatst: 22 oktober 2004 heb ook jaren zelf een polarmount instalatie gebouwd en gebruikt van rvs, echter de ijzeren delen die er toch nog aan zaten waren verroest. nu had ik goedkoop zo'n sg 99 gekregen. ik had al wat in de specs gezien dat die dingen tot windkracht 7 maar draaibaar zijn en tot windkracht 10 ( dacht ik ) waren getest. nauw ik vrees met grootte vrezen dat dit niet voor de zeeuwse kust betreft achter een dijk ( funel wind) . het knmi station staat hier 100 meter vandaan dus als ze daar de snelheid meten is dat ook op mijn schotel het geval. kortom een mooie in het veld test gebied, waar ijzerware echt getest wordt in de praktijk. ik denk ook niet dat die sg99 het hier 3 jaar uithoudt echter lang genoeg om mijn oude instalatie te ontroesten en de niet rvs delen te vervangen ( wat veel geld kost). maar het zal moeten want zelfs rvs verkleurt hier
Ðeninux Geplaatst: 24 oktober 2004 Geplaatst: 24 oktober 2004 Mijn Stabje is nog nooit door de wind verdraaid, hangt al 3 jaar. DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak
Gast Geplaatst: 25 oktober 2004 Geplaatst: 25 oktober 2004 woon je niet op de wind, hier altijd bij zw tot zo volle laag op de schotel en in specs sta tot windkracht 10, nauw het blaast hier wel eens harder. bij buurman die beneden woont is ook niets aan de hand. ook hij woont in vliss en aan de noordzee kust en schotel op zuiden, echter 10 meter beneden. hij is laatst ook eens boven geweest want dat ik alles masief en rvs wilde hebben vondt hij maar gek. heb hem even een half uurtje op mijn balkon gezet. na die tijd begrijpt hij mij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen