Ga naar inhoud

PCI-PCMCIA adapter

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een PCI-PCMCIA adapter gekocht, om daarma mijn module te kunnen bewerken. Ik dacht, dan hoef ik geen laptop te kopen cq lenen.

Het is een orinoco, met een texas instruments chipset.

Nu zijn ze eigenlijk ontworpen voor een wireless pcmcia-module, maar ik dacht dat er dan ook wel een X-cam in zou gaan, maar niets is minder waar.

Bij de laptop werd meteen de x-cam herkend, maar met deze wordt er niets herkend......zelfs niet een totaal ander apparaat (cardbus slim scsi).

Heeft iemand hier ervaring mee????? of was goedkoop weer duurkoop.

Ik heb zelfs setjes gezien waarbij je voor op je PC in plaats van het floppy drive een slot zet, waar je dan een module in kan doen....

Hopelijk kan iemand mij wat meer duidelijkheid verschaffen over dit soort "hulpmiddelen".

Grtz, Steven

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb ooit zo een kaartje gehad ( maakt nu deel uit van de hardware collectie van Ozzo ) en daarmee werd de CAM's zonder problemen mee herkend en geprogrammeerd. Was ook een adapter voor een wireless kaartje.

Succes

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Geplaatst:

;-)))

Ik heb em nog niet ingebouwd. Ik kreeg enkele weken geleden ook een CAS2 interface en gebruik die momenteel voor alle handelingen.

Ik kan je er helaas dus niets over vertellen.

Geplaatst:

Da`s jammer.......

Ik ga er nog wel ff mee stoeien.

Grtz, Steven

Geplaatst:

ja het spijt me heel erg...

maar van "Het is een orinoco, met een texas instruments chipset" is bekend wegens die texas chipset dat ie niet goed zal werken.

als je eerder de hardware had doorgespekt en mijn bericht had gelezen over de ricoh was je wellicht beter af geweest.

je moet wel absoluut geluk hebben dat die texas chipset in je moederbord gaat werken en dan misschien met een paar truuks.

in BIOS gaan

pcilatency aanvinken enabled.

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Even een update.......

Vandaag mijn sweex binnengekregen, met ricoh-chip!!! loep.gif

Probeer hem morgen in te bouwen.

Grtz, Steven

Geplaatst:

Steve

Hou er rekening mee de module moet er ondersteboven in XP heeft er zelf drivers voor hoef niets te installeren.

Het trekt wel behoorlijk stof aan zo'n open gat achter in je computer.

Groetjes xyxthumbs.gif

Geplaatst:

Ik heb geen camera maar bij mij moet hij met het plaatje van de cam naar beneden, en een foto zegt weinig als je de cam niet vastklikt kan dat bij jou ook.

Dan zijn er toch verschillende fabrikanten die dezelfde ricoh chipsset er op zetten.

Groetjes xyxthumbs.gif

Geplaatst:

Ja precies maar die zit toch ook onderste boven, met de onderkant van de cam naar boven er in.

Groetjes xyxthumbs.gif

Geplaatst:

oke,

ik dacht dat je de pci kaart op een vreemde wijze onderste boven had

daar die maar op een wijze geplaatst kan worden begreep ik et even niet..

duidelijk..

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

kun je met deze adapters alle cams beschrijven.dus van een magic een matrix maken.werkt het als een cas interface

Nee je kunt er een aantal cams mee beschrijven, maar het werkt niet als een cas interface je kan er geen MM mee veranderen in een MR.

Zoals een Freecam mee upgraden een Eurocam zoals een viacces red een conax cam van maken en een MR module mee up en downgraden en ook nog een Xcam up en downgraden.

En waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten maar dit is het meest wel.

Groetjes xyxthumbs.gif

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen