Ga naar inhoud


KPN Digitaal. Samsung dvb-t ontvanger


Gast

Aanbevolen berichten


Voor de twintuner: 1 spdif (optisch), 2 scarts, Antenne in, RF-uit, doorlussen naar tweede tuner.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er zit ook nog een tulp aansluiting voor audio L+R op de ontvanger, anders zou je de radio niet kunnen aansluiten.


Om nog even precies te zijn: op de KPN-Samsung SINGLE tuner, zit een 3,5mm jack plug voor de audio (zo'n koptelefoongaatje). Er wordt keurig een verloopkabel met 2 tulpstekkers bijgeleverd, zodat ie netjes naar je versterker kan.

Wat ik overigens jammer vindt van de TWIN-tuner is dat de audio naar de versterker niet regelbaar is via de volumeknop van de tuner. Er wordt een "vast" volume naar je versterker gestuurd. Alleen het volume via je scart wordt geregeld via de afstandsbediening.

Bink.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Was het niet zo dat SPdif nullen en eenen lezen, dus niet in volume te regelen in de huiskamer, en de tulpjes (analoog) dat uiteraard wel?

 

 

Dus voor digitaal je eindversterker bedienen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de SPDIF-uitgang is niet met de afstandsbediening te regelen. Hij geeft een constant (hard dus) signaal af.

 

Overigens wel grappig, met de Samsung Twin-tuner kun je op de SPDIF-uitgang permanent het geluid van tuner 2 zetten, terwijl je op tuner 1 tv kijkt.

Weet niet waar het handig voor is, maar het is geinig.

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt dus; Net als bij Topfield geeft de SPdif een standaard niet in volume (want digitaal) te regelen signaal af.

Nog eentje Bink: Ik durf het bijna niet te vragen, maar... al DD signalen gesignaleerd op de DVB-T of gaat dat er niet in zitten? Qua smalle bandbreedte dan. Excuus voor off topic maar ik kan me even niet inhouden nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel zo handig, hoewel dit geen DVB-T ontvanger is, maar als ik het goed begrijp wordt dus de aanvoer (voorversterking) naar de SPdif gemoduleerd i.p.v. de nullen en de eenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...