Ga naar inhoud


dreambox 500 of 5620


Gast

Aanbevolen berichten

mijn S/N begint met 45 ...

 

Heb ondertussen da 10k weerstandje er al opgesoldeert .. en nu werkt het ook mijn 'antiek' samsung tveetje . ( als ik nu schakel tussen CVBS en RGB zie ik een verschil , rgb is minder fel op dat tvke .. net zoals met ander sat receivers )

 

Is blijkbaar vooral op oudere tv's dat dit probleem zich voordoet ..

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik sta op het punt om een dreambox te halen.

de optie voor de 7000/7020 serie is voor mij geen mogelijkheid ivm met de dubbele prijs die je voor de 7000serie betaald.

Nu heb ik eigenlijk nog steeds géén echt antwoord gelezen op de vraag die gesteld werd voor deze topic, steeds wordt er afgedwaald.

De cardsharing is voor mij het belangrijkste, de rest is eigenlijk bijzaak.

wie o wie heeft ervaring met beide kasten en kan nu daadwerkelijk vertellen of het nu een 500S of 5620S moet worden?

Alvast bedankt.

Rootical

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok hier dan een direct antwoord:

 

De 500-S, al was het alleen maar omdat de 5620 niet meer leverbaar is! (niet voor niets lijkt mij)

 

Ik heb trouwens 2 van die 500-s dingen in huis en ze doen het prima!!

Even de laatste hydra er in en direct up en running!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel 500 klein

Voordeel 5620 2 ci sloten + UHF modulator

 

voor de rest hebben ze nagenoeg dezelfde mogelijkheden.

 

Echter weet ik niet of de support op de 5620 goed blijft omdat deze onder naam van triax verder gaat.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ook ik twijfel nog of de 500-versie aan mijn wensen kan voldoen. Ik wil via nfs/samba de hdd-space van mijn linux doos kunnen gebruiken en beeld kunnen streamen (wederom via mijn linux-doos). Ik vraag me af of deze functionaliteit in het beperkte geheugen van de 500 is te proppen.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ronny,

 

natuurlijk is de geheugen beperking voor beide types al zodanig dat het, gelijk dm 7000, experimenteren (cq volproppen) niet kan.

 

maar als je goed rondkijkt zie je ook draadjes...

over nfs-mounten en multiboot op nfs middels fwpro 5.0

 

daarmee is dan een basis image in de flash en een multiboot image op nfs mount ondergebracht..

opdat er weer genoeg /var (geheugenruimte) vrij is voor een goed funktionerende dm 500 of dm 5620.

 

opnemen en meerdere zinnige plugins werken dan prima

 

belangrijk is dat je een emu/cam kiest die al veel kan en niet te groot of log is... zoals de camd3

 

met alle eerbied voor de 5620, ik zou toch de nieuwere 500 nemen.. (met rgb fix vanaf nieuwere serienummers)

 

 

cheers

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik de 5620, maar vind de geheugenruimte echt heel weinig. Heb Hydra image draaien en dan met newcam 5.28 en scam en zit dan eigenlijk al vol. Mischien heb ik de verkeerde emu voor een 5620?

Dan gelijk maar een vraag, wat bied me de newcam 6.0 voor mij meer dan de 5.28? Denk dan vooral aan meer zenders kunnen ontvangen dan nu. Of maakt dat niet uit?

VU+ twin duo,Pli Image, Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

er is ook netwerk op de 5600

ik bedoel cas menu om keys in te voeren via afstandbediening

 

zou schijnt moeten gaan maar hoe kom ik in dat menu

somigge ontvagers is dat bv met geel blouw rood knoppen maar met deze vind ik het niet

hoopend op een antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...