Ga naar inhoud


[Nokia] BDM fault Response


Gast

Aanbevolen berichten

deze melding krijg ik als ik bdp 1.15 start en probeer te conecten.Alles gecontroleerd en niets gevonden.Rode ader naar achterzijde mm,jumper op xp 06 alles ok.Eronder staat check cable en power on your mm.Mijn mm 9500 laad eerst de fta 2.4 versie en gaat dan op xx:xx *.Daarna is er niets meer mee te beginnen kan niet resetten,asfstandsbediening werkt niet meer.Maar dat was juist de reden om aan deze operatie te beginnen.

Wat nu?

Groeten R.de Roo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

ik gebruik trans BDM 1.6 werkt het beste.

plaats dan de jumper laad dan de bootloader en

laad daarna de dvb2000 in je ontvanger.

want zoals je zegt heb je er nog steeds fta 2.4 inzitten. daarna even de nieuwste settings erin en klaar.

 

GR.BOGIE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de serial downloader ook niet onder Windows Xp. Ik weet dat DvbEdit wel werkt onder Win Xp. Maar die kan geen nieuwe firmware erop zetten wanneer je ontvanger echt vastzit.

 

Daarom mijn vragen:

Kan Transbox net zoveel als de Serial Downloader?

En draait die ook onder WindowsXp of Win 2000?

Zijn er andere programma's vergelijkbaar als serial downloader werkend onder Windows Xp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Transbox pro 1.6 gevonden,maar werkt niet omdat ik serienummer enz invullen.Ik dacht dat deze programmas shareware waren,of is er geen enkel programma dat loopt zonder te betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles geprobeerd niets werkt.Tranxbdm geeft fotmeldingen transboxpro krijg ik niet aan de gang en bdp1.15 geeft ook fotmeldingen.

 

Trouwens moet de decoder aangesloten zijn op de tv

tijdens het programeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee je moet je bdm met een 25 polige kabel op je poortvan je pc zetten verbind dan je ontvanger met de bdm

de stekker in het stopkontakt. [ik werk met trans bdm] dan klik je op konnekt en in je display van je nokia knippert dan de naam van het programma. dan moet het werken.

anders heb je gewoon iets verkeerd aangesloten.

 

gr.BOGIE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is goed maar heb je in het programma ook je poort goed gezet. en de jumper hoef je alleen maar erop te zetten om een andere bootloader te laden, het programma moet het ook zonder jumper gewoon doen. maar ik denk dat je iets in de instellingen niet goed hebt staan. je hebt je bdm toch wel met een 25 polige kabel op je printerpoort zitten?. dan stel je in het programma je poort op lpt1 en ook op je pc. dan werkt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je PC ljkt de BDM interface niet eens te zien? Check of de instellingen (port configuration) van Tranxbdm wel kloppen.

 

Alternatief kun je m.i. ook de serial downloader proberen. Aangezien je zelfs al FTA2.4 ziet bij het booten lijkt de bootloader nog ok.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik tranxbdm opstart stel ik ltp 1 in en druk op connect.Dan krijg ik de melding No Response

Module:init.

Wat en waar moet ik op mijn pc veranderen?

De BDM is rechtstreeks op de printerpoort aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...