dark-angel-djin Geplaatst: 27 oktober 2004 Geplaatst: 27 oktober 2004 hoi heb het een en ander gelezen ver busy box maar begrijp het nog niet helemaal je kan busybox nietstandalone op je pc of laptop zetten ?? er word me uuitgelegd dat ik dus de busybox tarbal moet douen op mijn linux pc ergens neerzetten uitpakken en dan compileren ?????? of begijp ik het verkeerd
Lucky_Luke Geplaatst: 27 oktober 2004 Geplaatst: 27 oktober 2004 Busybox is een programma dat de handelingen van vele typische Unix commando's als 'ls' 'grep' 'more' uitvoert die als softlink naar busybox wijzen, Als je in de dreambox ls invoert, wordt het programma busybox opgestart, busybox ziet dat het werd aangeroepen met ls, dus laat het een lijstje met files zien. Een nadeel is dat de busybox commando's veel minder opties kennen. Kijk maar eens naar 'grep --help' Er zijn uiteraard ook voordelen, busybox is erg klein voor wat het allemaal kan. Denk dat je busybox ook op een gewone pc kunt compileren, maar het heeft weinig zin...en gaat misschien erg veel tijd kosten. Suc6
dark-angel-djin Geplaatst: 28 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2004 @ LUKY LUKE thanks mijn vraag is beantwoord
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen