Ga naar inhoud


[Nokia 9500] mm9500 : van irdeto naar beta CAM ?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een mm9500 met een oude versie DVB2000 erop, en dat ding doet exact wat ie moet doen : irdeto en beta , maar nu het volgende : Ik heb hier ook nog een betacrypt CAM liggen en als ik die in deze mm9500 doe ( zit dus een irdeto CAM in ) dan werkt ie niet. Ik dacht altijd dat gepatchte mm's gelijk waren aan een gepatchte D-box. Weet iemand hoe je dat toch voor elkaar kan krijgen. Oja, met de beta-Cam erin, herkend de box hem wel als beta, maar op de irdeto kanalen geen beeld. Overigens heeft deze beta CAM wel goed gewerkt in een oude D-box, en daar deed ie dus wel irdeto. Waarom nu deze vraag dan ? welnu, als ie op de beta-Cam gaat draaien heb ik fijn een irdeto CAM over voor de handel.

Bedankt voor de evt tips

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik me goed herinner, dan moet je voor die beta-cam een duits kaartje hebben. Als je toch je NL-kaartje wilt gebruiken, dan moet ie gepatcht worden naar een all-cam, dan ook geschikt voor duitse kaartjes. Ik praat hier dus wel over originele kaartjes, geen goldcards ofzo.

Als je dan toch aan't patchen gaat laat 'm dan direct ombouwen naar Amon4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal ,ik heb ze hier allebei naast elkaar gehad . Een duitse met groene cam en groen/zwart 1.2 acs kaart ( DF1 ) , de andere met orginele irdeto-cam en 1.2 acs regenboog ( C+ )kaartje .Als ik bij allebei cam + kaart wisselde , werkten beide boxen .

Maar groene cam met regenboog ging niet ,evenals irdeto-cam met het DF1 kaartje .

Na cam ombouw alles universeel uitwisselbaar.

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...