Ga naar inhoud


[Nokia] D-box met diseq (vbox)


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik heb een V-box aangeschaft en aan de D-box gehangen (MM9500).

 

Bijna alles in het D-box possitioner menu schijnt te werken, maar het is lastig om steeds te moeten schakelen van b.v. sat a naar sat b door goto Pxx in te kloppen.

Deze goto opdracht schijnt ook verwerkt te kunnen worden in de programma naam uit de settingslijst.

Heb al verschillende settingslijsten uitgeprobeerd maar tot op heden geen resultaat.

 

De V-box schijnt ook gewoon te kunnen schakelen door te kijken naar de settings van de programmalijst maar wat de juiste naam (commando) moet zijn weet ik niet.

Ik heb al c01 p01 en dat soort dingen geprobeerd tot op heden geen resultaat.

Ik heb een draaibaar systeem met 1 lnb een gewone actuator en toch werkt het niet.

 

In het possitioner menu werken alle andere commando's wel.

 

Ik zou het graag willen weten hoe het een en ander in diseq werkt.

------------------------------------

 

Na veel puzzelen heb ik het zelf gevonden hoe het werkt, en als je het weet is het heel simpel maar toch.

 

De meeste multy satelite settings lijsten hebben kanalen die b.v. zo genaamd zijn:

 

*** Astra 19.2 East ***

dit is een marker kanaal de inhoud is bijna leeg met uitzondering van de audio pid die staat op b.v. 20 dat komt overeen met b.v. P20 van de diseq positioner. Als je dit kanaal selecteerd zal de Nokia een diseq commando sturen naar de V-box en de possitioner zal de moter van de antenne laten draaien naar de geprogrammeerde puls bv pulse 222 in de V-Box.

 

*** Amos 4 West ***

Amos heeft dan bv als audio pid 11 wat p11 is in de diseq positioner op pulse 139. De rest van deze marker kanalen zijn gewoon 0000 of 0

 

Ik hoop dat deze uitleg voldoende is om een Nokia met Diseq en een Diseq positioner aan de gang te krijgen, zo niet dan probeer ik het nog duidelijker uit te leggen.

Mochten andere het e.e.a. kunnen toelichten dan kunnen ze bij deze er een bericht bij plaatsen.

 

ps

Complimenten aan het sat4all team het ziet er allemaal perfect uit.

 

Satse en garoeten van Gerry

" Nerfect is pobody "

 

<small>[ 08-06-2002, 18:22: Bericht gewijzigd door: tabenakel ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien heb je er niets aan,

maar niet geschoten is altijd mis.

 

Op de site van Eutelsat, een vna de makers van diseqc vind je nogal wat technische background info:

http://www.eutelsat.com/satellites/4_4_5.html

 

Ikzelf heb de vsat draaien op mijn humax en daar werkt ie volautomatisch. Heb hem nog niet aan mijn nokia 9500 gehangen, want daar zit nu een monoblockje in en ook dat werkt mooit.

 

groeten,

Ogie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...