Gast Geplaatst: 31 oktober 2004 Geplaatst: 31 oktober 2004 Mijn SOny breedbeeld heeft sinds enige tijd kuren, het volgende doet zich voor; Als ik hem aanzet heb ik even beeld, dan valt dit uit en vaak is een kleine knal/plof te horen. Na enige tijd start de tv weer op en weer een plof of het beeld verschuift naar boven en geeft onder een regenboogachtig effect in zwarte achtergrond. Even tikken op de tv geeft soms even beeld maar valt al snel weer uit of verschuift weer. Mijns inziens heeft het even geholpen dat ik de AV recieer uitzette als ik de tv inschakelde, ook hielp het wel eens als ik de grote centerspeaker tijdelijk van de tv verwijderde (staat er boven op nml.) Heb ik na 3/4 uur eindelijk beeld dan blijft dit de hele avond 100 punten, echter eerste uur nada niks kijken!~!!! Wie weet of hier nog iets aan te doen is of is dit einde oefening en hoera voor het plasma scherm??????
percies Geplaatst: 1 november 2004 Geplaatst: 1 november 2004 Jouw tv heeft last van losse soderingen, aangezien je geen type opgeeft, valt hier nog weinig over te zeggen.
percies Geplaatst: 1 november 2004 Geplaatst: 1 november 2004 Bij een KV28wx2, kv28wx10, kv28ws4 zal het raster IC los zitten.
Gast Geplaatst: 1 november 2004 Geplaatst: 1 november 2004 Het is een Kv 28 Ws40 als ik het goed heb, kan ik dit zpnder gevaar voor eigen leven met een soldeerboutje zelf verhelpen of is dit niet aan te raden?
percies Geplaatst: 1 november 2004 Geplaatst: 1 november 2004 Moet kunnen dacht ik. Als je het chassis eruit haalt en op zijn kant zet, kun je met een schroevendraaier het plastic luikje eruit breken. Als je deze nu weer 180 graden draait kun je hem weer bevestigen. Het raster IC zit aan de rechter kant, in het midden van de print gemonteerd op een koelblik.
Gast Geplaatst: 1 november 2004 Geplaatst: 1 november 2004 En hoe zit het met de spanning moet ik daar nog rekening mee houden, je voorstelling van iets uitbreken enzo vind ik nog even te minimaal om er aan te beginnen. Kun je wellicht wat uitvoeriger zijn en wat als het raster ic eruit is wat doe ik dan?
percies Geplaatst: 1 november 2004 Geplaatst: 1 november 2004 Als beginnende reparateur haal je natuurlijk eerst de stekker er uit. Dit is jouw ic die waarschijnlijk los zit. hier een 3 pins ic , jij hebt een 7 pinc IC. Deze zit aan de onderkant vastgesoldeerd. Door het warm en koud worden van de TV kan na verloop van tijd deze soldering gaan loszitten. iendien bij de hand gebruik hiervoor een loep , losse solderingen kun je dan beter zien. Gebruik een soldeer bout en soldeer tin om deze solderingen opnieuw te solderen. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, het valt niet mee om kennis over te dragen aan een leek op dit gebied.
percies Geplaatst: 1 november 2004 Geplaatst: 1 november 2004 In de bijlage staat de locatie van het IC Pos nr IC802
Gast Geplaatst: 1 november 2004 Geplaatst: 1 november 2004 Fransv ik ga vol goede moet morgen beginnen., ik heb de tekening gezien en hoop dat ik het betreffende ic kan vinden. Dank alvast.
Gast Geplaatst: 2 november 2004 Geplaatst: 2 november 2004 Fransv, ik heb de tv open liggen maar kan niet echt zeggen dat ik de positie van de raster ic kan vinden hoor, moet ik op dat grote demontabele frame zoeken of meer achter het kanon? Ik heb een 7 pins IC gevonden en gesoldeerd echter de tv doet nu niks meer, denk dat het tijd word voor een profi reparatuer, ..of iemand moet zich geroepen voelen om het te doen tegen betaling!!!
percies Geplaatst: 2 november 2004 Geplaatst: 2 november 2004 Je moet de luidsprekers even afkoppelen, en losschroefen. Je hebt nu meer ruimte. Het chassis kun je nu naar je toeschuiven. Draai de print nu 90 graden tegen de klok in. Beeldbuis print mag je er af trekken, evanals de demagnetiserings plug. Raster IC is moeilijk te vinden, zit net achter een rand van het plastic frame.
writer Geplaatst: 18 mei 2005 Geplaatst: 18 mei 2005 Hallo Frans ik heb veel aan deze tip gehad , duidelijke uitleg tv werkte weer na een half uur.Prima werk Frans bedankt. Gr. Erwin
Gast Geplaatst: 19 mei 2005 Geplaatst: 19 mei 2005 Bovenstaand was dus weer een typische rokende SOLDEERBOUT dialoog .... heren compliment daarvoor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen