Gast Geplaatst: 1 november 2004 Geplaatst: 1 november 2004 Onlangs heb ik een Mediaguard cam gekocht die ik in het onderste slot van de Humax 5300 heb gestopt. Verder heb ik een officiële Canal Digitaal-kaart. Over het algemeen werkt deze combinatie prima. Toch heb ik twee problemen die ik hier omvorm tot een vraag. 1) Soms (in 30-40% van alle gevallen) gebeurt het dat ik bijvoorbeeld BBC World (FTA) kijk, en ik schakel over naar Nickelodeon, dan kan-ie ineens Nickelodeon niet decoderen en ook alle andere Canal Digitaal-kanalen niet. De ontvanger doet gewoon alsof het een gecodeerd kanaal is waarvoor ik geen kaart of cam heb. De vrije kanalen blijven gewoon zichtbaar. De enige manier waarop ik weer beeld kan krijgen is door de ontvanger op stand-by te schakelen en vervolgens weer aan. Ik heb ook het bovenste slot geprobeerd en het resultaat is identiek. Ben ik alleen met dit probleem of zijn er meerderen? 2) In het pakket dat ik heb zit ook het Franse kanaal 'Mezzo'. Dit kanaal wordt helemaal niet gedecodeerd door mijn ontvanger+cam, in geen enkel geval. Ik denk dat dit te wijten is aan het feit dat de Humax 5300 een Viaccess-ontvanger is en alleen maar de ingebouwde Viaccess-cam aan dit (eveneens in Viaccess uitzendende) kanaal laat snuffelen, waardoor de MediaGuard-cam niet de kans krijgt om dit kanaal te decoderen. Is mijn vermoeden juist en zou ik er alsnog iets aan kunnen doen? Hebben meer forumers dit probleem? De details: Ontvanger: Humax 5300 H/W: OAK I & II 2.0 S/W: HVC 1.01.05 DVC 1.01.05 Loader L2.08 (0017.0200) Cam+Card: MediaGuard Serienummer: mij bekend SAP: mij bekend Software: 1.01.005 Firmware: 1.01.01 Mediaguard version 01.01 R04 Download ID: 6 Ontvangst: Canal Digital schoteltje zoals die hier wordt geleverd: ovaal ding van ongeveer 55 cm hoog en 65 cm breed, kan kleiner zijn. In combinatie met een universele LNB van Samsung waarvan ik de details niet heb, behalve dan dat-ie grijs en nieuw is. Qua ontvangststerkte heb ik niets te klagen dus dit blijft buiten beschouwing.
Gast Geplaatst: 3 november 2004 Geplaatst: 3 november 2004 Helemaal niemand die dit probleem of een hierop lijkend probleem heeft? Of is er iets fout met de software en firmwareversies van de ontvanger en de Cam?
Gast Eduard76 Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Het bovenstaande probleem heeft zich uitgebreid . Nu is het zo dat ik al ruim een week géén NL 1, 2, 3 plus nog enkele commerciële zenders niet meer kan zien. Ik krijg dezelfde feedback als wanneer ik een zender kies waarvoor mijn officiële Canal+-kaartje niet geldt. RTL4 krijg ik weer wél binnen, samen met nog wat andere commerciëlen, Discovery Ch en Animal Ch. Het signaalniveau is niet zienderogen gedaald, dus daar wijt ik het probleem niet aan. Zijn er meerderen die ditzelfde probleem hebben, en wat kan ik eraan doen?
Gast Eduard76 Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Het wordt een beetje een monoloog, maar aangezien het kan zijn dat er anderen met hetzelfde probleem zitten geef ik toch even de status quo aan. Het verliezen van steeds meer kanalen is opgelost doordat de satellietontvanger software ging downloaden. Vreemd dat daar weken overheen moest gaan, maar nu is het uiteindelijk gelukt en ik ben weer bij waar ik in het eerste bericht over schrijf.
mmm Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Hallo eduard, er zijn nog wel meer gebruikers met een VACI5300, maar blijkbaar toch niet genoeg om op jou post te reageren. Ik deed ooit wel eens wat met de firmware van de VACI. Volgens mij is de laatste FW HVC10609. In je eerste post staat nog dat je een oude FW draait, maar in je laatste post had je het over een FW upgrade. Wat is nu de laatste FW die je hebt? ('k Ben erg benieuwd ) Het verliezen van de andere kanalen (die het nu blijkbaar weer doen) heeft meer te maken met je LNB. Of hij is kapot, of hij moet eens opnieuw uitgericht worden. De door jou genoemde kanalen zitten bij elkaar op dezelfde transponder. Groet,
Gast Eduard76 Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 @ mmm De firmware, daar zeg je wat. Ik zal daar binnenkort eens naar kijken en checken of er nog een nieuwere te krijgen is. Zelf heb ik de ontvanger wel eens aan een pc gehangen, maar da's toch al weer gauw 5+ jaar geleden. Bedankt voor de tip!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen