Ga naar inhoud


Humax 5400 schakeld soms traag


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Humax 5400 binnen en de nieuwe software geladen. Hij bevalt reuze goed, maar er zijn toch nog wat vervelende dingen waar ik geen goede oplossing voor heb.<BR>-Het gebeurt met regelmaat dat de onvanger aangeeft na het schakelen van bijvb. Rtl 4 naar Sbs 6 de ontvanger verteld, dat de zender gecodeerd is. Na het nog een maal op en neer schakelen gaat het meestal wel goed.<P>Hij deed dit volgens mij ook al voor dat ik de nieuwe software er in had zitten. Ik heb een orginele MC asc. 1.2 kaart die nog nooit is gerep. Wie heefd een idee ?<P>-Ik vindt het ook een bijna onmogelijke klus om alle gevonden zenders, op de 13 en de 19 graden te sorteren zoals ik ze zelf zou willen hebben. Heefd daar soms ook al iemand een goede oplossing voor ?<P>afz. Ptje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het eerste probleem is een bekend probleem. De ontvanger schakelt namelijk zo snel van de ene naar de andere zender dat als de twee zenders op verschillende transponders wordt uitgezonden de kaart in de embded Irdeto CAM de decodatie niet meer goed uitvoert. Is een zeg maar luxe bug die mede veroorzaakt wordt door de snelheid van zappen van de 5400. Dit kom vooral bij de NL zenders naar voren omdat bij die overgang ook de symbolrate tussen beide zenders verschillend is.<P>Tweede probleem is eigenlijk op dit moment minder een probleem dan vroeger had geval was. Nu is er immers de V3 editor, die bij lange na nog niet bugvrij is maar er kan mee gewerkt worden. Download even de Humax settings op <A HREF="http://www.satinf.com" TARGET=_blank>www.satinf.com</A> en je hebt voor de Astra en Hotbird alles op een rijtje staan. Voor meer settingsdownload van oa de Humax kan je ook naar de links kijken in het Feed en Frequentie forum op dit board<P>Overigens komt men steeds meer in een verder stadium om zowel de software aanpassing voor de CAM als een goed werkende alternatieve editor gebruikklaar te krijgen.....Alle bezitters van de 5400 moeten hier nog even geduld voor hebben maar wat voor de 5400 in het vat zit verzuurt zeker niet.<P>Gefeliciteerd overigens met de aanschaf van deze machtige digitale doos.<P>Satwatcher<P>[This message has been edited by Satwatcher (edited 29 April 2000).]<p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 29 April 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Satwatcher,<BR>is mijn eerste probleem misschien ook beter met een Piccard ? (die is waarschijnlijk ook sneller als een orginele kaart)<P>Afz. Ptje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet echt veel uit hoor als je een piccard gebruikt....het zit hem waarschijnlijk meer in de overschakeling van de symbolrate....maar daar zijn we als het goed is binnenkort vanaf met de nieuwe transponderindeling van C=<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...