Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Of eventueel nieuwe firmware in humax zetten?

mvg Sylvia

Geplaatst:

Het omprogrammeren van modules zal zeer waarschijnlijk niet aan de orde zijn omdat de huidige generatie 100% legale CI modules niet om te programmeren zijn. De alternatieve modules zoals de Magic, de Matrix, de X-cam, en de Dragon worden nieuw zonder software geleverd, of met een softwareversie geleverd die kennelijk wel mag, maar bijna alle op het internet aanwezige softwareversies mogen absoluut niet. Dat is ook de reden dat ze die er in de winkel niet inzetten en dat je dat zelf zal moeten doen. Omdat er op de hobbydag geen zaken kunnen en mogen die het daglicht niet kunnen verdragen zal de door jou gewenste software er dan ook zeer waarschijnlijk niet in kunnen worden gezet. Ondanks dat er vast wel iemand met een cas-II of Cammy interface en een lappie in zijn tas zal rondlopen.

De Humax idem. Gaat het om een legale softwareversie dan zal dat zeer waarschijnlijk geen probleem zijn. Is het een versie met emu's en keys dan is het uitgesloten dat dit op de hobbydag gebeurt.

Nu zal ik niet roomser zijn dan de paus, je zal vast wel iemand tegenkomen bij jou uit de buurt die het thuis even voor je wil doen, of iemand die je haarfijn wil uitleggen hoe je het zelf thuis kan doen.

Dat leggen van contacten is ook een van de uitdrukkelijke bedoelingen van de hobbydag.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Peter ik praat natuurlijk over legale firmware, ik weet dat illegale software op zo'n dag in principe niet aangeboden word. Het gaat mij er om dat ik eerst zelf de firmware er in zet en als het niet goed is gegaan dat ik wat expers kan consulteren om mijn Humax weer werkend te krijgen. Dus echt als het alleen nodig is, aangezien ik niemand in omgeving R'dam ken die het anders voor mij zou kunnen doen.

mvg Sylvia

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen