Ga naar inhoud

Laptop heeft geen aansluiting voor nulmodem kabel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag met mijn laptop nieuwe settingslijst en evt. firmware in mijn Humax zetten alleen heeft mijn laptop geen aansluiting waar mijn nulmodemkabel op past. Hij heeft één aansluiting met 3 rijen van 5 pinnen op elkaar en één met een rij van 13 en een rij van 12 op elkaar.

Heeft iemand een duidelijke omschrijving en evt foto's wat ik nu precies moet doen. Ik weet dat dit ook met een usb kabel kan. Welke aanpassingen moet ik dan nog doen? Moet dan de usb kabel op de nulmodem kabel worden aangesloten? Als dat zo is zou ik graag die verbindings schema van draden willen hebben.

Graag zou ik ook willen weten hoe je een nulmodem kabel oplengt, en met welk draad dit kan. Ik zal zelf die draden niet solderen, dat doet iemand die daar verstand van heeft maar hij weet niet wat op elkaar past zodat ik toch kan programmeren.

mvg Sylvia

Geplaatst:

Drie rijen van vijf pinnen is een VGA-aansluiting voor een

extern beeldscherm. Die aansluiting van 13+12 pennen is dat

een mannetje of een vrouwtje? Als het een mannetje is, is

dat een seriele poort waar je een verloopstekker voor kunt

kopen naar een 9-pens aansluiting voor je nulmodemkabel.

Als het een vrouwtje is, is het een printeruitgang.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Dit is inderdaad een vrouwtje. Dan doe ik het wel met mijn pc en lengen we wel de kabel op. Welk draad kan ik hier het beste voor gebruiken? De lengte moet zeker 20 meter zijn. Toch gebruik ik het liefst mijn laptop hoe moet het dan met usb?

mvg Sylvia

Geplaatst:

Met je laptop heb je nog twee mogelijkheden:

1) via een USB-> RS232 converter

2) via een PCMCIA-kaartje met RS232 uitgang(vaak op PC-Dump

dagen voor weinig te koop).

Verlengen van de kabel kun je proberen met STP(Shielded Twisted Pair) kabel.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

er bestaan converters van usb naar serieel en die kan je gebruiken kosten rond de 25 euro,null modem kabels van 20 m lang zul je niet vinden die zul je zelf moeten maken.

voor zo'n lengte zal je afgeschermde kabel nodig hebben of het nog werkt op zo'n afstand weet ik niet,en kan je kopen in een electronica zaak.

Geplaatst:

Luitjes ik weet wat ik moet doen. Bedankt voor de antwoorden het is nu duidelijk.

mvg Sylvia

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen