Pestvogel Geplaatst: 5 november 2004 Geplaatst: 5 november 2004 Hi, ik wil mijn ontvager (Philips 7072) koppelen aan de pc om zodoende de tv beelden op de monitor te kunnen zien. Ik heb echter geen flauw idee hoe dat te doen. Heb inmiddels wel begrepen dat daar een kaart voor in de pc moet. Kan iemand mij wijzer maken ? B.v.d. p.s. uren gezocht met zoekfunctie, niets gevonden !
maxloader Geplaatst: 5 november 2004 Geplaatst: 5 november 2004 Daarvoor heb je een tv kaart in je computer nodig (dwz een pci kaart met een antenne aansluiting). Max Live life to the Max(loader)
jacobus Geplaatst: 5 november 2004 Geplaatst: 5 november 2004 Via een tv kaartje werkt inderdaad prima. Ik heb hetzelfde gedaan met n videorecorder. Koop n goedkoop tv kaartje met s-video ingang. Dan neem je n scart verloop die prik je in je ontvanger. op die scartverloop sluit je dan je svideokabel aan en deze steek je ook in je tvkaart. Verder heb je een audio kabel nodig van 2 x tulp aan de ene kant, deze prik je ook op die scartverloop, en aan de andere kant n (stereo) jack plug van 3,5mm en deze steek je in je geluidskaart (ingang) vervolgens je software configureren en klaar ben je. Daarnaast zou je dan via coax ook nog iets kunnen aansluiten, en als je n ontvanger hebt met modulator zou je zlefs deze via coax kunnen aansluiten op je tv kaart. Lekker eenvoudig, maar wel iets minder kwaliteit.
Penthe Geplaatst: 5 november 2004 Geplaatst: 5 november 2004 Citaat: Hi, ik wil mijn ontvager (Philips 7072) koppelen aan de pc om zodoende de tv beelden op de monitor te kunnen zien. Ik heb echter geen flauw idee hoe dat te doen. Heb inmiddels wel begrepen dat daar een kaart voor in de pc moet. Kan iemand mij wijzer maken ? B.v.d. p.s. uren gezocht met zoekfunctie, niets gevonden ! Zoals al vermeld, een tv kaart aanschaffen Avermedia kaartje ofzo word overal goed ondersteund, en dan via de scart aansluiting naar 1 tulp(video) en 1 jack(stereo audio) en je kunt kijken, maar als je net zoals ik satontvanger ergens anders hebt staan bijv. in de huiskamer of slaapkamer kan je natuurlijk ook draadloos setje kopen, zo stuur ik vanaf zowel de huiskamer als slaapkamer naar pc, en als je scart switch hebt en ook video dvd ect kan je dat ook gewoon kijken op je pc, en je zou de video als tuner kunnen laten functioneren voor de huis tuin keuken ontvangst gewoon met de AB van de video swappen. Het is heel simpel, kost enkel beetje euries.
Pestvogel Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Geplaatst: 5 november 2004 Hartelijk dank ! Ik heb weer wat te prutsen !
Gast Geplaatst: 5 november 2004 Geplaatst: 5 november 2004 Prutsen? Gewoon een coax-kabeltje van a naar b. Twee minuten?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen