Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wanneer ik een DVD afspeel in m'n standalone DVD speler wordt het hele beeld gevuld. Wanneer ik een DVD afspeel vanaf m'n PC en via de TV-out op m'n TV bekijk, dan zie ik een zwarte balk onder en boven de film. Hoe kom ik daar van af?

Geplaatst:

Inderdaad, maar dan nog kleine zwarte balken onder en boven in beeld. In ieder geval gaat verschilt het beeld wanneer ik vanaf de standalone dvd afspeel met dat vanaf de pc.

Geplaatst:
Citaat:
Wanneer ik een DVD afspeel in m'n standalone DVD speler wordt het hele beeld gevuld. Wanneer ik een DVD afspeel vanaf m'n PC en via de TV-out op m'n TV bekijk, dan zie ik een zwarte balk onder en boven de film. Hoe kom ik daar van af?

Hoi, speel je met je standalone DVD-speler toevallig met een scart-kabel naar je t.v.? Dan stuurt hij (via de scart) een seintje naar de t.v. om de beeldverhouding en de video-instelling (b.v. RGB) in te stellen.Vanaf de p.c. speel je uiteraard niet met een scartkabel en mis je dus dit seintje en zul je het met de hand in moeten stellen!

Gr. Pch
Geplaatst:
Citaat:
Inderdaad, maar dan nog kleine zwarte balken onder en boven in beeld. In ieder geval gaat verschilt het beeld wanneer ik vanaf de standalone dvd afspeel met dat vanaf de pc.

Hoi,heb je een breedbeeld-t.v. en de standalone dvd-speler op 16/9 gezet?
Dan moet je de dvd-speler in de computer (videokaart) ook op de beeldverhouding 16/9 zetten!

Gr. Pch.
Geplaatst:
Citaat:
Met welk programma speel je de dvd op je pc af?

De ene keer met Windows Mediaplayer, de andere keer met Mediaplayer Classic of met Nero mediaplayer.
De standalone dvdspeler is inderdaad via scart aangesloten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen