Gast Geplaatst: 5 november 2004 Geplaatst: 5 november 2004 Hoi, Ik heb hier een grundig TV een ST63-700 met een lastig probleem. Het toestel is bij het inschakelen op het kinderslot gesprongen, waarbij een 4-cijferige code wordt gevraagd. De afstandsbediening werkt vanaf dat moment ook niet meer. Het Ir-oogje heb ik inmiddels vervangen, maar helaas maakt dit niets uit. Als ik de (data)verbinding van het Ir-oogje naar de processor volg kom ik hoe ik de sporen ook volg 2 weerstanden in serie tegen, 1 van 100 ohm op het voorpaneel en een van 330 ohm nabij de processor, voordat het signaaltje via pootje 44 de processor binnen gaat. Kan dit wel kloppen? Wat zou het probleem kunnen zijn? processor defect?, kan een factory-reset helpen (hoe doe ik die?) Wie kan mij helpen?, alvast bedankt! Groetjes, Erik.
Boelo Geplaatst: 5 november 2004 Geplaatst: 5 november 2004 Stekker er uit. De i of p/c toets indrukken op AB en tv aanzetten op toestel. Zoiets was het volgens mij. zo kom je in een service menu ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast Geplaatst: 5 november 2004 Geplaatst: 5 november 2004 uit kinderslot halen doe je door eerst de + dan de - dan pijltje naar beneden dan pijltje omhoog in te geven,maar dan moet eerst je ab werken. aan je ir ontvanger zitten 3 pootjes 1 massa 1 5volt 1 pulzen 5v toptop. kijk of er pulzen van 5 v tt uit komen. is dit goed meet dan eens of je sda en clk lijnen hoog zijn, deze moeten pulzen van 5v tt geven zo niet dan hangt het toestel. succes
Steve Geplaatst: 6 november 2004 Geplaatst: 6 november 2004 als dit ap geblokkeerd is in de hotel mode type dan code 7038 in op je a.b.
Gast Geplaatst: 7 november 2004 Geplaatst: 7 november 2004 Hoi, dank voor de tips. De pulsjes van het Ir-oogje komen netjes bij de processor aan, met de juiste spannings-nivo`s Het lijkt er dus op dat de processor of defect is of "on hold" staat. Weet iemand waar ik die I2C lijnen op de processor kan vinden? Bij gebrek aan een schema en 52 pootjes om uit te kiezen is dit moeilijk zoeken. Groetjes, Erik.
percies Geplaatst: 7 november 2004 Geplaatst: 7 november 2004 Meet dan op pin 5 en 6 van de eeprom, ook hier bevind zich de klok/data
Steve Geplaatst: 7 november 2004 Geplaatst: 7 november 2004 misschien heb je dit nog niet geprobeert Symptoom: Procedure to exit child lock. Fout 1/1: 1. Hold VOL+ key on RC and switch on TV via ON/OFF switch; language mine appears. 2. Press OK (set goes to auto tune), press TXT to stop auto tune and allow access all menus.
Gast Geplaatst: 9 november 2004 Geplaatst: 9 november 2004 Hoi, Bedankt voor jullie tips. Uiteindelijk bleek de oorzaak eenvoudig te zijn, een gare eeprom, 24C02. Deze was uit het zicht ondtrokken door een modificatie printje wat er bovenop was geplaatst. Maar nu zit ik nog met een probleempje, de beeldhoogte is nu te klein, deze wordt kennelijk digitaal ingesteld. Hiervoor is vanuit het standaard menu een optie "service" te kiezen. Maar je raad het al, hier heb je ook weer een pincode voor nodig..... De eerder genoemde code 7038 is het helaas niet. Wie kan mij die code vertellen. Alvast bedankt. groetjes, Erik.
Steve Geplaatst: 10 november 2004 Geplaatst: 10 november 2004 en ?? kom je nu wel in het service menu ??
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen